• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Sagomamma
    Mystjejen skrev 2006-06-24 21:21:50 följande:
    MiS: Tack! Jag använder aldrig öljetter men tycker det är sååå snyggt. Jobbigt med hammare...Så det får nog bli en sådan. Finns det olika eller är det samma verktyg för alla sorters öljetter??
    Det finns tre olika storlekar på öljetter, varav en är vanligast (har aldrig använt anann storlek faktiskt, fast den är himla bra att göra hål med ock så bara ) och Silent Settern fixar alla tre storlekarna! Plus att det ingår en hel del olika färgade öljetter när man köper den! Och en bra liten väska!
  • penni

Ändrat om och slängt in e 3 ny LO´s!!

* älskar min maxen *
  • Mystjejen

Sagomamma: Ska absolut köpa en sådan när pengar finns, verkar jättebra...

Håller på att storstäda mitt scrappkrypin... Hittar massor grejer som jag glömt av, det är kul.
    Ska försöka få lite ording på grejerna, det blir ju roligare då.
    Nu har allt bara legat i en STOR (eller ja flera stora) högar ÖVERALLT...
    Japp, dags att återgå till städandet...

• Skumpis

Åh, nu funkar min dator igen Nu ska jag försöka hänga med här i tråden igen

• bitte71

Har lagt in en ny LO i galleriet (ni får gå in där och titta - vill inte lägga ut den här i tråden för jag är med på den och jag tycker inte så mkt om att vara med på bild ): Mamma och jag heter den och är scrapliftad av MAMMSY - tack för det!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • bitte71

Hmm, kan ju tillägga att eftersom jag är så ivrig att lägga ut LO:sarna så fort jag är klar med dem , så tog jag bilden nu i kväll - blir lite mesiga färger då såg jag - så bilden är inte så bra! Får se om jag tar om den imorgon i dagsljus istället!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Nienna Calaelen

Åh, vilken scrapabstinens jag har nu! Har varit bortrest i ca 2 veckor och har inte scrappat sen innan jag åkte! Fast jag har ju för första gången varit i en riktig scrapbutik! Först var jag på Scrap Addicted i Löberöd och sen på Scraproom i Helsingborg. Tyvärr hade jag alldeles för lite tid och pengar, men jag fick med mig några grejer hem i alla fall och vad kul det var att se grejorna och "klämma och känna" lite, än att bara se dem på bild!

Har varit runt lite och kollat i era gallerier (men har inte orkat skriva i några gästböcker) och nu har jag ju ännu mer abstinens när jag ser era fina LO:s, men jag orkar bara inte scrappa ikväll. Satt på tåget 10 timmar igår och har träningsvärk i benen efter en tur till Skånes djurpark i fredags och i morgon bitti ska jag upp och jobba, så scrappingen får nog vänta tills i morgon kväll.

~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • scrapgodis75

på lördag skall jag till Scraproom på en kurs, det skall bli så kul.

• Lingonflickan

Nån som vet hur lång tid det ska ta för att få en slutlig bekräftelse från papprika? Fick en automatbekräftelse den 21:e och väntar än. Vill ju ha mina grejor.Ledsen Beställde från collage scrapbooks igår och fick slutlig bekräftelse igår. Väntar paketet imorgon...GladRäcka ut tunganGlad

Svar på tråden Scrapträsket 2