• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • jacklin
    Cia o krabaten skrev 2006-06-25 13:39:49 följande:
    jacklin: Jag skulle ha sagt absolut NEJ! Men har på sistone sett flera som syratestat med pH-penna på sina papper 8Även kollegieblock) och de har varit ok...
    Okej, då ska jag inte använda det, vill ju inte att det ska bli förstört. Får vänta snällt tills mina paket kommer med riktiga saker
  • Cia o krabaten

Bitte: Bra lösning tycker jag!

• BackinBlack
    Cia o krabaten skrev 2006-06-25 11:12:45 följande:
    Utteröga: Det blir mååånga sena nätter...Mitt knep var att vara uppe sent.Sen fick tjejen gå upp med pappa på morgonen och äta gröt innan han skulle jobba (6-7) och sen komma och sova igen med mig till 9 Sova 01-9 är ju en helt ok natt, plus att man orkar vara uppe och scrappa till efter midnatt nästa natt också
    Oki. Ska försöka få ordning på hennes sömn bara. Hon har fått sova alldeles för mycket på dagarna, om jag förstått det rätt, för hon sover så oroligt och lite på nätterna istället. Då skulle jag kunna sitta halva nätterna och pyssla.
    nu med en liten Uma
  • PamPam 83

Bitte: LO:t blev jättefint med pappret i hörnen!

• Cia o krabaten

Nu har jag laddat ner bilderna från midsommar till datorn och dett fanns flera på mig!!! som jag inte skäms över!!!
    Så nu kanske jag får scrappa NÅT annat än dottern...

• jenn79

Bitte: Vet inte hur det såg ut innan Men det blidde snyggt iaf

Vill tipsa om att "press-stopp"-affärerna i stockholm (iaf) har scrapbooking tidningar. Verkar dock mest vara engelska men de finns från 75:- iaf. Och jag köpte iaf 2!!!

Den ena vill jag tipsa alla som är lite nya i denna nya urskojjiga hobby "SCRAPBOOK- How-to-guide"
    Den tar upp hur man kombinerar mönstrade papper, hur man kan måla med akryl på cardstock,olika sätt att stämpla, hur man kan sy (med symaskin) på olika saker... (paper, paint, stamping and sewing).
    Jag har inte hållt på så länge, men jag tycker den verkar kanon och att den fungerar att ha som "bas".

• jenn79
    cia: *glömde* Då vill vi se lite av det du scrappat snart på dig oxå
  • Peggy O

Var på panduro i Uddevalla idag. Halva priset på massor av grejor.
    Köpte papper från basic grey för 4kr st, samt ett paket med 14 30x30 papper plus lite tags och sånt för 39. Kan det bli bättre??

Svar på tråden Scrapträsket 2