• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79
    Bitte: Jag gör ju mitt Kretaalbum i 20*20, kolla in i mitt galleri om du vill.  Man får inte plats med sådär jättemycket förutom ett, kanske två-tre foton om man beskär de ganska ordentligt. Journalingen får man nästan gömma om man vill ha med, den får inte plats annars. Men jag gillar det formatet, det går jädrigt snabbt att göra en lo, häromkvällen gjorde jag tre på två timmar!!

Det finns ju 9'9 annars? Det är ju hela 3!! cm större (23x23) och det är faktiskt ganska mycket större....
    Mamma till KaramEllen
  • Edma

Hej alla!

Nu har jag ett nytt alster i mitt galleri. Svåra papper att scrappa med!! Jag har köpt papprena mest för att de är fina och egentligen kanske de inte passar ihop. Men å andra sidan tycker jag om när inte allt matchar alltför mycket.
    Ja, ja döm själva

• Jo79

Så!! Nu har jag slängt iväg en beställning på 150 kort.... hoppas att allt funkar bra, annars blir jag sur eftersom det tog typ hela dagen att ladda upp bilderna...

Nu ska jag laga mat!!

Mamma till KaramEllen
  • Cia o krabaten

2 nya hos mig för sedvanlig ris och ros!

• annika5064

Någon som vet om någon shop i Sverige säljer BG:s fina rub-ons? Vill ha!!!!!!

• malin ulrika

Hej hej!
    Har inte varit inne på familjeliv på månader...
    Älskar att scrappa, gjorde faktiskt flera sidor i helgen! Försöker "komma ikapp" lite med gamla bebis bilder!
    Mitt tips:
    För att inte få dåligt samvete för att man sitter där med stora högar av gamla kort som man itne "skrappat" så skriver jag numera bara ut de kort jag ska skrappa, just då. Förutsätter ju att man har skrivare då. Det har blivit SÅ mycket roligare att skrappa när jag inte har en jättelik hög med redan utskrivna bilder att arbeta mej igenom!
    Och så kan jag rekommendera paperpizzazz "Busy Scrappers solution" som har "block" med papper som matchar, med matchande aphabet-tiles och tags! Har köpt fem olika av deras böcker redan! Jättefina papper! Vet inte om de finns i Sverige, jag har beställt från www.paperwishes.com, men vet inte om de skickar till Sverige.
    Mitt andra tips är att scanna och skriva ut aphabet-tiles och tags, brukar skriva ut på samma papper som jag skriver ut mina bilder på.

När jag kommer hem ska jag försöka lägga upp ett par av mina nya alster, jag blev så nöjd med dem!

Ha det bra alla, och "scrap on"!

• Cia o krabaten

Tack alla för ros i min GB. Jag tar även gärna emot konstruktiv kritik, bara så ni vet.

Sitter här och funderar på vilka foton jag ska skriva ut härnäst!
    En helt ny värld har ju öppnat sig för mig iom att jag tog mig en kväll och fixade med PS!!!

Nu när jag kan hur man gör är det ju SUPERLÄTT att få till många bilder och många olika storlekar. Inte bara standard-format, eller förstoringar utan även kvadratiska bilder tex!!!
    Såååå kul så ni får nog se många "ovanliga" former på fotona från mig ett tag nu

Rekommenderas varmt till er som har PS!

• MAMMSY

Annika vet att scrapoteket å scrapaddicted har några å så tror jag att scrapbooklifestories har oxå

Svar på tråden Scrapträsket 2