• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Niccipicci

Oj vad fint ni gör. Det här vill jag också lära mig men det ser rätt komplicerat ut och jag förstår inte riktigt hur ni gör med arken. Klipper ni bara ut ex en fyrkantig mönstrad pappersbit och klistrar fast den på ett enfärgat, eller fäster man på något annat sätt.
    Skulle vilja se ett ark i verkligheten. Vet någon här om det går att gå någon kurs i detta här uppe i Luleå området eller om det finns någon specialaffär som pysslar med detta här i närheten?

• Blommig

Niccipicci: Jag är också från Lule trakten och har försökt hitta nån kurs här i närheten men det verkar inte finnas nått. Jag brukar köpa mina scrapgrejer på Timarii i lule de har nyss fått in en hel del nytt där, så dit kan du gå och titta:) De är längst in i högra hörnet, och så finns det en pelare vid kassan där det också finns lite grejer. Själv är jag ganska ny på det här med scrapbook men jag tycker det är jätte kul! Jag väljer ett papper som jag vill ha som bakgrund och sedan klistrar jag upp det jag vill ha på.

• rastom32

"Scrapgodis75"

Vad är det för kurs Scraproom håller på lördag? Ska själv dit på fredag på deras vanliga scrapkväll Har gått dit på dom nu i över ett halvår - urkul

*S*

• scrapgodis75

Det är en kurs i att göra ett accordion album som dom fick lära sig göra i holland. Det är Maria A som håller i kursen. Jag har varit nere på scraprooms alla maraton

• rastom32

'Scrapgodis75'

Jag gick in på deras kallender o läste om kursen precis! Kom på nu att jag såg ett sådant accordion album när jag var där sist o då nämnde dom dessa kurser dom skulle hålla nu i juli - låter jättekul!
    Jag har råkat jobba knasigt när det har varit maraton, så dom blev aldrig av för mig... men det kommer ju fler tåg

Kanske du kan visa upp ditt accordion sen? Hoppas ni får kul!

*S*

• scrapgodis75

Rastom32

Kommer säkert visa upp albumet :)

• kela81
    nu när man fått lite lön (ja...tyvärr med betoning på lite ) så ska jag lämna in mina sista USA kort för framkallning sen ska det bli massor scrappning
  • Lingonflickan

Insåg idag att tiden rinner iväg. Gick igenom bilderna på sonene igen för att hitta allt jag vill skrappa. Måste vara klar med bebistiden (första året) innan nästa kommer och dit är det bara ca 1 månadFörvånad

• annika5064

Mmmm, miS, tiden går ruskigt fort...min son är nu två år och jag är fortfarande inte färdig med hans första år! Har dock bestämt mig för att scrappa färdigt åtminstone EN LO för varje månad...det är bara det att jag tycker det är såå tråkigt att scrappa sådant som MÅSTE vara med i första-åretboken; har dopet och kalaset kvar...gjorde nyss julen och det är ingen hit mitt i högsommarvärmen!

Nåja, det får ta den tid det tar; hellre långsam och nöjd än snabb och missnöjd! Man vill ju gärna kunna stå för sina alster också!

• bitte71

mamma i Småland: ja, jag förstår vad du menar - hur ska jag hinna med att göra klart lilltjejens album tills nästa bebis kommer i början av mars (om allt går som det ska)? *har lätt panik nu*

Och Brunssons har stängt idag så jag kunde inte köpa några scrappinggrejer heller *surar över konstiga öppettider*

Jag frågade för ett tag sedan om storlek på semesteralbum: jag hade tänkt att göra ett separat album för alla bilder som vi kommer ta i sommar. Vet inte om jag ska välja 20x20 cm (har aldrig scrappat i det formatet) eller blir det för litet tror ni? Å andra sidan känner jag kanske att 30x30 cm blir kanske för stort? *beslutsångest*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket 2