• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Matriark

Nä vet ni vad.. en helt tom brevlåda idag med förutom ett brev till dottern som har fått läxa över sommaren. Hon börjar förskolan i augusti och nu ska dom tydligen ha sått frön och drivit upp plantor till skolan börjar. Det blir ju snarare min läxa det Räcka ut tungan

Inget från Scrapshopen, inget från adlibris (fast det har jag ju "nyss" beställt, inget från lifetime moments. Det sista paketet skickades tydligen 18:nde maj, så det har allt gått några veckor.

• Meli

Matriark

Har du ringt scrapshopen och hört? Efersom du liggre ute med pengar menar jag...

Jag mailade att jag avbeställde min order igår, då jag inget hört och beställde min stans från Kickis pyssel, som jag betalade idag och så kommer den väl snart, längtar

• Mystjejen

Väntar... har ju beställt "encyclopedia of scrappbooking"... Var inne och kollade nu och den har inte blivit ivägskickad än. VILL HA NUUU!!!

Tänkte köpa foamstamps mixed, och ett som ser ut lite som skrivstil Gabby, heter det.
    Någon som har använt det (Gabby) på sina LO:s? Vore kul att se...

• Meli

nun

Helt värdelös på photoshop, men kolla runt på forumet, för det finns trådar om photoshop, eller på scrappiz, där finns också mycket om photoshop.

• Jo79

Nun: Om du ska scrappa i datorn, så finns det en tråd där digiscrapparna hänger. Nu har jag inte den tråden, men den finns nog under pyssel precis som vi!

Mamma till KaramEllen
  • Amelié77

Jag fick mail av hon från Scrapshopen idag. Hon hade tydligen varit på resa till Danmark (helt oplanerat) så därför hade hon inte kunnat svara på mail. Hon lovade skicka mitt paket idag trots att jag inte betalt ännu...Låter ju bra i alla fall!

• Mystjejen

Oj! Vi är visst många som väntar...

• Matriark

Meli - jag ringde henne precis. Hon sa att hon just packat klart min order och den skulle iväg.. Enligt henne hade pengarna inte kommit in förrän igår. Skumt för jag betalade in den 5:e juni, då skulle det alltså ha tagit hela 8 dagar innan pengarna (nästan 900 var det visst) förts över. Har för mig att det brukar ta upp till 3 bankdagar... ja ja.. nu ska jag iallafall ha paketet imorgon eller övermorgon. Längtar efter att stansa blommor

• Meli

Matriark

Det låter egendomligt...som jag upplevt det tar det 1-3 dagar (beroende på bank) innan jag får in betalningar när man handlat hos mig och skickat printscreen, om det är inom Sverige....nåja, huvudsaken du får dina saker

• Mystjejen

Nu har jag beställt tre set basic grey, lollipop, urban couture och motifica (el vad det nu heter...).
    En stan m hjärta, klistermärken, cardstock, foamstamp alfabetet Gabby.
    Beställde på scrappics. Nån mer som gjort det? Hoppas de är bra... Tyckte de var bra för de hade de seten jag ville ha.
    Nu ska här scrappas för glatta livet...

Oj, kom på att jag måste beställa akrylfärg med...
    Beställer nog dem på scrap and gift corner, såg att de hade blompunchen alla pratade om förut... vill me ha den ju!! Om de nu har sådan färg...
    Beställde nyss från dem, de var jättebra och snabba. Och fraktfritt över 100:-......

Svar på tråden Scrapträsket 2