• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Matriark

liiinda -snyggt!! Å trevligt å se hur fint man kan göra med vit chalk.. hamnar på min önskelista med

Två paket har kommit idag!! Jippie!!
    Det första - Äntligen fick jag paketetfrån Scrapshopen, med retro stans och primablommor och allt annat kul jag köpt. Men.... jag hade tur att allt var med för det var inget vidare packat. Papperen var väl skyddade, och glasburkarna som tur var inlindade i pack-papp. Men sen var allt annat bara nedlags i bubbelkuvertet, utan att ligga i nån annan plastpåse. På bubbelkuvertet hade det gått hål, vilket innebär att limpennan, sakura-pennorna eller påsarna med brads hade kunnat ramla ut hur lätt som helst.

Paket nummer två däremot - Scrapbookbutiken beställt och betalat en hel vecka efter det andra paketet, men kom samma dag. Och paketeringen var mycket bra.. tog ett tag att öppna Sen var det så fint gjort att det gick att spara packningen till paketinslagning, och bonusen var roling med

• Henriks wife

Matriark: Tack för svaret och tippset som jag ska kolla upp på en gång

Vi har börjat försöka
  • Jo79

Åååå jag har beställt papper både här och där....! Blir alldeles hagalen och har fått ta pauser och gå igenom varukorgen flera gånger med stränga ögon och sållat bort det mest onödiga. Uhuuu, det finns så mycket jag vill ha!!

Jag köpte vit chalk från scrapboolbutiken och chalkade röda retrobommor med den. Det blev skitsnyggt! (tycker jag... ) Så den är att rekommendera...

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Å, vi har fått en ny butik... ScrapbooKbutiken ska det ju vara!!

Mamma till KaramEllen
  • Amelié77

Jag fick min retrostans från Pysselpunkten idag!!!
    Imorgon hoppas jag på att få Primablommorna från Scrapshopen - hon hade i alla postat paketet igår.

• Fnyz

JIIIPPIIIEEEEEEEEEEEEE idag kom det TVÅ jättepaket till mig

Scrapshopen (retrostansen bl.a.) och pappersbiten (ca: 100papper m.m.m.m.m.m.)

Så nu finns det 5!!!!! nya Lo:s i mitt galleri vill jättegärna ha massa komentarer och synpunkter i gästboken....

• bitte71

Jag sitter här på helspänn: klockan 15 ska jag hämta mina retrostansar på Pysselpunkten! Tjohoo! *som ett barn på julafton*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jahaja

Nu har jag äntligen gjort min första LO.. Eller ja HÅLLER på och gör min första.. MEn jag tänkte om nån hade nån bra ide eller åsikt så är de bara att kika in hos mej!
    På bilden(som ligger bland starka biler) är egentligen inget fastklistrat ännu.. så de kan ha hamnat lite snett.. *bortförlaringar*

• rastom32

Hej alla:)

Här skrivs det o scrappas för glatta livet, precis som det ska vara:) Jag har många sidor o backa tillbax på o kika... men får göra det lite senare.
    Annars har jag 2 nya lo's i mitt galleri om nån har tid o lust o kika ("Äggjakt" och "Jag är") plus en namnskylt som jag acrappat ihop nu i helgen då jag var på en privat scrapträff

Kram på er - Sonja

Svar på tråden Scrapträsket 2