• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

nu har jag lagt ut ännu en till LO. Lo nummer 9 som heter tremänningar. så 6 nya lo;sar har jag lagt ut idag

köpte en hjärtstans på stan idag åxå. litet hjärta, den kostade 50kr är det dyrt/billigt???

• längtans tider

hmmm undrans om min skrivare vill ha ett så brett papper som 12*12... inte kul om cardstocken blir förstörd...

• Jen 82
    Fnyz skrev 2006-06-14 18:55:27 följande:
    nu har jag lagt ut ännu en till LO. Lo nummer 9 som heter tremänningar. så 6 nya lo;sar har jag lagt ut idag köpte en hjärtstans på stan idag åxå. litet hjärta, den kostade 50kr är det dyrt/billigt???
    Betalade 20:- på Åhlens för en liten....
    längtans tider skrev 2006-06-14 19:04:49 följande:
    hmmm undrans om min skrivare vill ha ett så brett papper som 12*12... inte kul om cardstocken blir förstörd...
    Jag brukar klippa till cardstocket (eller pappret) i A4 bredd o då tar skrivaren det, min tar inte 12' papper
  • Jahaja

Marie! Min fixade inte heller så stora så jag fick oxå klippa till pappret....

• Fnyz

jen 84: å finns det på åhlens åxå??? har inte sett de här på åhlens tror jag...får kika lite.

längtans tider: jag brukar åxå klippa till dem i a4 format. annars får de inte plats.

• Jen 82
    Fnyz skrev 2006-06-14 19:19:03 följande:
    jen 84: å finns det på åhlens åxå??? har inte sett de här på åhlens tror jag...får kika lite.längtans tider: jag brukar åxå klippa till dem i a4 format. annars får de inte plats.
    Japp, hade ingen aning om det men jag hittade dom när jag letade efter ngt annat på pappers avd. dom hade typ sol, nalle, tulipan o hjärt o några fler men det är bara dom små jag sett !
  • Anne81

bitte71- letade på pysselpunkten efter retro flower men hittade den inte, var finns den?

• Anne81

är det medium retro flower som mankan se på era LO´s?

• Humla78

Snälla hjälp! Går det att få fast en öljett utan verktyg? Ett hål kan ju inte vara så svårt att göra, men går det att banka ut på baksidan utan en setter?

• bitte71

Anne81: retrostansen är slut på Pysselpunkten Eftersom ryktet gick förra veckan att den skulle sluta tillverkas så fick alla panik och köpte upp de flesta som fanns att köpa!
    Nu vet jag inte riktigt var den finns ngnstans - kanske ngn annan som vet?

Humla78: vet inte riktigt om det går att banka fast den utan en setter? Men man kanske kan använda ngt annat trubbigt föremål???

Jag var som sagt hemma hos Lina på Pysselpunkten och hämtade stansarna - jag såg hennes pysselrum och trodde jag hamnat i paradiset! Pyssel från golv till tak! *blänger surt på sambon som inte vill bygga ut för att ordna ett helt pysselrum*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket 2