• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • bitte71

Idag var jag på Brunssons och handlade följande: Mixed alfabetet (YES! Äntligen!!!), Heidi rubons, fotohörn, brads, andra rubons, och en ansenlig mängd mönstrade papper och cardstock för pengarna jag fick på min födelsedag! Och då handlade jag upp alla pengarna, men jag ville köpa mer - ja jag kunde köpt hela affären om så vore... Oskyldig
    Så nu ska jag scrappa ihopen LO till utmaningen den här veckan för jag köpte en del gula papper också!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Skumpis

bitte - Åh, din fuskis Räcka ut tungan Jag vill också shoppa!!! Penga mun

• Jo79

Jag har märkt att det är svårt för mig att spara ihop pengar till mässan i höst. Jag shoppar ju upp dem hela tiden!!OskyldigPenga munGråterSkrikandes Nån som har en bra idé om hur man gör för att inte shoppa upp alla mässpengar?

Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Jo - Lägg undan i kuvärt och klistra igen. Det gamla barndomstricket funkar fortfarande för mig. Jag la dit 200 igår

• Jo79

Det är ju inte någon dum idé....skriver du på hur mycket du lägger dit, eller blir det en överraskning när du öppnar dem...?

Mamma till KaramEllen
  • malin ulrika

Nu har jag lagt in helgens alster i mitt galleri...

• Tbulle

Två frågor:
    Om man ska göra ett album (sonens första år) tycker ni man ska ha alla sidor(LO's) i samma stil/ färg eller tycker ni det är ok med en blandning. Gillar själv massor av olika färger stilar, men är rädd att det blir alltför plottrigt. Finns det något annat sätt att "hålla" ihop ett album?

Scrapbookingmässa el liknande i Sthlmstraken snart?

• Loppan79

Tbulle - jag började med dotterns album i samma stil men man lessnar snabbt, dessutom så utvecklas man och kommer på nya saker som man inte visste som nybörjare. Jag tycker inte det blir för plottrigt med olika stilar och färger utan det blir tvärtom roligare att titta på

• bitte71

Skumpis: du får se till att fylla år! Och missa inte ett tillfälle att tala om att du vill ha pengar till scrapsaker/presentkort - tjata, tjata, tjata! Det funkade här iaf!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Loppan79

Jag försöker också säga att jag vill ha scrapsaker i present när jag fyller i august. Säger det så fort någon nämner min födelsedag Dessvärre (kanske fel ord ) så flyttar vi in i vårt nya hus i samband med födelsedagen så risken är ju att jag får en massa saker till huset istället. Det är ju iof bra det också

Svar på tråden Scrapträsket 2