Kalmar-tråd
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Nina vi kommer vara i simhallen från 17.30 =0)!!! kom så ska vi skrämma ut den lille envisa saken!!!
Jag vet inte om jag ska bubbla, det är så mycket klor i den där poolen. Men jag kan bubbla rätt bra utan pool (pratkvarn)så kom! Det vore kul att ses!
ja bubbla gör jag bra på egen hand!!! är inte snål av mig men i nybro kostar det ju extra att bubbla vilket gör mig sniken!! men jag lovar vi bubblar på andra sätt i bastun sen!! =0)
Nina du är så välkommen så lovar jag att vi ska göra vårt bästa med att skrämma ut bebisen!!
Blir inget bad...
Var hos bm idag och nämnde att bebisen inte rört sig lika mycket senaste dygnet. Hon ringde till förlossningen och de ville ha in mig på koll. Det är jag glad för så nu åker vi....
Åhh lycka till Nina!
Nina:hur har de gott...??? *nyfiken*
Hej och tack alla som hälsat mig välkommen!
Hoppas allt är bra med dig och bebben Nina! Min dotter är född i april 01 och har som jag skrev förut försökt förbereda henne så mycket som möjligt. Hur har ni förberett? Men precis som du skriver det måste ju funka och det gör det ju för eller senare.
Finns det någon mer som har erfarenhet av att få ett andra barn?
Återigen hoppas allt är väl med dig Nina.
/Karlastrid
Lycka till Nina!!!
Nu är vi hemma igen.
Fyy, vad jag ångrar att vi åkte in nu.(tror jag)
Först fick vi kolla ctg och allt såg jättebra ut. Sen fick vi vänta i över en timme eftersom det kom in en som skulle föda och självklart var ju hon viktigare.
Efter ett tag kom i allafall en karl in med ul maskinen och skulle kolla så det fanns tillräckligt med fostervatten och också passa på att viktskatta bebben. Vattnet var precis lagom, men mäta bebis, det gick inte. Han tryckte jättehårt med den där maniken, det tyckte nog både bebben och jag för det blev en himla fart i magen och det gjorde jätteont. Han frågade försiktigt om den ofta slår kullerbyttor och så. Jag fattade inte alls,vadå kullerbyttor? h*n är ju nästan fixerad och har varit det ett bra tag. Nejdå inte alls. Bebben är VÄLDIGT rörlig och voltade omkring ordentligt därinne.
Summan av kardemumman är att vi ska tillbaks imorgon bitti för att kolla om h*n fortfarande ligger på tvären/säte i såfall blir det snitt på fredag. Men vi vill hellre ha snittet redan imorgon isåfall, bökigt med barnvakt 2 dgr.
Nu känns det som att det var läkaren (tror jag han var) som buffade bort bebis från sitt riktiga läge med huvudet nedåt, hade vi inte åkt in hade den fortfarande legat helt rätt....
Vill INTE ha snitt. Och om man nu ska snittas tycker jag man ska få det 2 veckor _innan_ bf, inte 2 v _efter_
Fyyy, blääää, snyft, snyft, JAG VILL INTE!!!! *gråter*
Usch Nina de låter ju inge vidare med snitt. Tycker verkligen synd om dig.. Kan förstå att du inte vill...