Kalmar-tråd
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Ne, det var dåligt med bebisar idag...
ja verkligen!! inte en enda hehehe =0) får kolla imorgon!!
Försöker få dagarna att gå... idag har jag bakat lussekatter! Gott men nu måste jag städa köket igen, det är det tråkiga med att baka, all disk...
HelenR: Jasså är det din syster!
På öronfronten händer inte så mycket. Vi ska till Linköping så dom får kolla på honom. Men då är det plastikoperation dom ska kolla på. Men tror inte att dom gör något eftersom han är så liten. Sen tycker inte jag att själva ytterörat är så viktigt! Vill ju veta om det finns något innanför det missbildade örat som han kan höra med. Som det är nu så kan man ju inte se en ingång till hörselgången ens. Men för att kolla det vill dom söva honom och då måste han vara minst ett år.
Nina: Jag såg er i Östran!!! Ni var jättefina!!!
Har nu oxå åkt på mjölkstockning, har du några tips???
Hej hej! Här kommer initiativtagaren till er första träff ;) Ville bara säga hej och tack för era lyckönskningar i min tråd från i måndags. Ni är för goa. Hoppas jag kan ansluta runt lucia! Håll tummarna!
kram alla gamla och smålänningar!
Längta
tufsan - härligt, jag känner allt för väl igen det där med att baka för att få tiden att gå... Lussekatter, mums, önskar att jag kommer att få tid för det också.
AndiPandi - Hur illa är det? Har du feber? Har du feber i flera dagar ska du kontakta amningsmottagningen, det kan behövas antibiotika. Tycker du kan kontakta dem i alla fall, det är ju gratis hela första månaden och de är jättehjälpsamma där.
Här kommer mina råd.
*Det viktigaste: Amma med barnets haka mot det stockade hållet (kan bli lite bökigt men det går) massera lätt samtidigt. (massera är egentligen fel ord, man ska vara jättelätt på handen, mer som en lätt smekning)
*Värme, jag köpte en vetekudde som fukade jättebra. Duscha varmt och massera samtidigt, försök mjölka ut lite i duschen..
*Amma ofta, mjölkproduktionen minskar när man har en stockning.
*På amningsmottagningen fick jag en salva att smörja det ömma området med, funkade också bra. Om du vill kan jag kolla upp vad den heter.
Lider med dig, det är verkligen jättehemskt om man får en rejäl mjölkstockning.
Andi Pandi:Japp de e min syster. E vi inte lika=) hihih
Jag hoppas att dom hittar något i alla fall me örat,man vill ju inte gå runt och vara orolig,men annars mår han bra och så??
Så du har åkt på mjölkstockning,inte kul..... Hoppas att de släpper snart då...
Önskar Nina desamma med
Längtan:Jag håller alla mina tummar jag har,Lycka till nu....
Någon som ska på julskyltningen på söndag här i Kalmar??Lär ju va hur mycke folk som helst... Men snart e de väl dags för en fika va... Får prata mer om de...... =)
Oj oj oj låter jobbigt det där med stockning. hoppas man slipper. kan dock meddela att efter att a hört er har jag köpt bröstvärmare att stoppa in i BHn hoppas det hjälper at hålla det borta. Nina toppen med lite råd så man kan veta innan det händer.
Andi Pandi: låter jobbigt med hans öra jag hoppas verkligen att det går bra och inte är nån fara med det. Tur att det bara verkar vara ena örat i alla fall. har en bror som är halvt döv ju hehe dom lär sig snabt hur dom nytjar det. när han inte vill höra slår han ordagrant dövörat till =0)
Helen : hu julskyltning sön då ska nog lilla jag och magen hålla oss hemma och inne. e på tok för tung och otymplig för att röra mig i civiliserad natur.
har haft jätte mycket sammandragningar som så smått fått lite molande känsla... tippar på att det är så kallade förvärkar. hoppas verkligen att den lille stanna i magen ett tag till... har ju 3 veckor kvar på jobbet nu och sen ska jag vila upp mig i 2 veckor sen är den välkommen ut!!!
Nina idag är ni med i barran!!! Så fina ni är alla och sovandes är hon lilla Nova. Zelda ser väldigt stoltoch fin ut!
hej på er Kalmartjejer!!
Här är en till Kalmartjej.. har tyvärr inte hängt med i tråden så bra..*skäms*..
har fått tid till riktiga UL nu.. den 30 dec klockan 14.30.. men har redan sett bebisen 2 ggr redan.. senast för en vecka sen.. en livlig krabat=)
Jag ska på julskyltningen på söndag.. mys pys ju... Kram på er=)