Kalmar-tråd
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Jag har varit inne och kollat flera gånger under dagen och blivit lika besviken varje gång jag sett att ingen skrivit än idag *sss* snacka om beroende
Hur var det på bion igår Minna?
Igår insåg jag något helt oväntat. Efter att ha varit en stund på stan tillsammans med två barn och en karl som hatar att gå i affärer så insåg jag plötsligt att det är INTE roligt att shoppa. Jag blev själv helt förvånad, för jag trodde verkligen att det var roligt. Nej, det är bara svettigt och stressigt. Prova kläder i det läget är inte att rekomendera... Hela "shoppingrundan" slutade i allafall billigt, vi fick nästan inte något gjort alls... Fotografen vi skulle hämta bilder hos var stängd, leksakerna vi skulle ha var slut, kläder till mig orkade jag inte med osv...
Idag har vi varit på julmarknad i Agebo, jättetrevligt. Mycket bättre än marknaden på stan...
Bion var helt underbar.. helt i mitt stuk men fjantig Bridget Jones hehehe... urskön!!! skrattade och tyckte synd om henne hela tiden!! vi var ju 5 gravida kvinnor som var i biosalongen så man får vara tacksam att inte vi sprack alla som vi skrattade.. då hade det blitt blött. Tre kände vi inte men det varkeade nästan som alla höggravida tog chansen... fler med den tanken som jag och tufsan!!
oj oj oj nina va nu måste du vara sjuk på riktigt inte vilja shoppa... tror du bör skriva in dig på akutet direkt!! alvarligt fel... =0) en kvinna som inte gillar att shoppa är sjuk...!!!
heheh nej jag kan faktiskt förstå dig. efter vi ätit slöpte vi ju iväg gubbarna igår och gick på egen hand.. dom for till nån leksaksbutiok och handlade radiostyrda bilar =0) så får man lugn ocfh ro när man har gubbarna med sig!
Nån som ska till torget i nybro imorgon (söndag) och kolla på luciakandidaterna...? Det lär ju vara nån form av "gammaldags julmarknad" oxå. Troligtvis MYCKET bättre än förra gången...
Länge sen jag skrev nåt här... Var hos Andi Pandi igår och hälsade på. Lille Neo var såååå söt!! Usch, vad jag längtar till jag har en egen liten kille eller tjej. Gick in i v.13 i torsdags och plopp sa magen. Så nu ha rjag också en mage att stoltsera med. Åh, det är så kul när man ser folk snegla på magen.. Hehe... Men man hinner väl tröttna flera gånger om. Fick in och köpa mamma-kläder, vilket var kul eftersom man inte har köpt kläder på hur länge som helst nu. Behöver inte känna sig fet nu längre, utan nu har jag äntligen en kula... Men men, trosorna är inget roligt... Inte skönt med vanliga trosor, så nu får jag nog köpa mamma-trosor. Hua.... . Å smörja magen har jag börjat med. Inga bristningar här inte... hmmm... Vi får väl se....
.
Anna D - visst ska jag på julskyltningen i Nybro idag... Men jag har ingen aning om när det blir.
Jag vet inte om det blir nån julskyltning för min del. gubben ska nog plugga hela dagen och det är inte så kul att springa runt själv på julskyltningen!!! får se om man får ut honom en stund tror dock det är kört =0)
Jag ska dit. vi är där nog vid 4-5 tiden.
Hallå tjejer.... Idag har jag varit på julskyltningen,men tyckte inte att de va så mycke att ha tyvär,mycke folk och väldigt kallt *burr* Har ni fått ordning på julklapparna än då?? Här är de klart i alla fall,skönt de,men nu e man ju fattig=(
På helgerna tycker jag de e väldigt lugnt här,inte många som skriver....
Tänkte om de fanns någon som ville fika nån gång mitt i veckan,tänkte om de fanns några som inte hade så mycke att göra,jag e ju en av dom =) hihih,de e bara till och höra av er....
Godmorgon!
Lägger in fikalistan så den inte försvinner bland era trevliga samtal här på tråden
Lista FIKA:
Söndagen 5/12
Aphrodite
Tufsan????
Minname???
IceLizzie
Nina
Andi Pandi???
Salsan
Helen
Friberg
uj uj hela helgen har jag fejat nu... städat och bakat lussbullar och fixat lite julfint hemma. rätt mysigt. gäller bara att inte överdriva det hela. för allt ska ner sen en dag och då är risken stor att man sitter där med lite bebis som tar ens tid.
jag lurade ner sambon en sväng till julmarknaden i nybro. det slutade som ett dyrt kalas hittade skor som jag ville ha och sen åt vi spunnetsocker i regnet!!
mysigt var det i alla fall!!!