• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • bettzen

coccos: äh, får du grejer på köpet så sälj dem vidare? Jag tolkar annonsen så att det är allt för 200. Eller skänk bort de andra grejorna om du behöver utrymmet!

• Kärleksdronken

Idag har jag fyndat ett 70-talstyg på en bakluckeloppis och ska göra färdigt mitt lilla lapptäcke till kidsen! Antikjägarna (eller vad det heter, på tv4 plus) var där och filmade, coolt!

• bettzen

kärleksdronken: å låter jättefint med lapptäcke! har du någon bild på det halvfärdigt? vad är det för tyg du hittat?

• Kärleksdronken

bettzen, jag kan lägga in en bild ikväll. Det är stuvbitar från 70-talet som barnens farmor har sparat (hon är fantastisk; farmor!). Och så hittade jag ett tre m långt tyg idag för 20 kr som var rött med vita klöver på, som jag ska kanta med! Och så lite (ny) brun plysch som täcker upp lite. Funderar på att göra garnbollar och hänga på hörnen, såna man gjorde när man var liten, när man snurrade runt en cirkelformad kartongbit och sen klippte upp.

• Kärleksdronken

Nu har jag lagt in en bild på mitt lapptäcks-projekt!

• bettzen

kärleksdronken: wow, det där blir ju kanonfint!!! Bollar är ju kul också, såna hade mina föräldrar när de gifte sig på 70-talet, hela släkten hade bollar i olika färger som de hängde på en slöjdad gren...ja, fint och absolut 70-tal!!

• R Mutt

Hörrni retro-fantaster! Nu behöver jag HJÄLP!

Jag hade kärat ner mig i en AMW retroliggvagn men nu har jag hittat en Emmaljungaretro som är lika underbar. Så jag står i valet och kvalet om vilken jag ska spara. Vilken röstar ni på?

Och vad kan jag sätta för pris på den jag säljer? (tänkte lägga ut den ena på Blocket ¨när jag väl bestämt mig).

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.