• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

Snysop, vad fina! Jag gillar annars dom där klassiska gallerfiltarna! Såg att de fanns på i neonrosa och neongrönt på www.litenjag.se/

• Coccos

Hej, retro-människor! Nu har jag blivit plus-medlem för att kunna sortera bland mina bilder. (Kärleksdronken, jag lovar att inte ha en blinkande presentation ) I min retro-mapp har jag nu lagt upp bilder på lite kläder som jag hade när jag var liten och på några saker jag sytt själv av mönster från 70-talet. Och så den vidriga Led Zeppelin-babuschkan.

• Veladis

Nu finns det en grå 80-talare med underdel som ser superfräsch ut (kromat, vita hjul, handtag med krok) på Tradera, men jag kunde inte länka dit. Superbilligt, utrop 49:- Men den måste hämtas...   Ville ju ha, så fiiiint underrede!!!

• Cecci78

Nu MÅSTE jag rota i garderoberna hos mor o far. Jag ska hitta det där hjärtat, för Veladis vill väl inte sälja sitt;)

• Lallan

Cocos: Jag har ett exakt likadant sett som dig, det vita med blå och gul rand på som min mormor stickat åt mig -78. Bodyn ser dock helt oanvänd ut. Tyvärr är det i så liten storlek att mina pojkar bara hunnit använda dom ett par veckor var, men kul är det!

• Maerion

Kärleksdronken - Jaa, det gäller att ha lite tur, mycket blir ju helt galet dyrt..

• Coccos

Lallan, jahaaa, jag fick det nog också 1978. Det var väl högsta mode då kan man tänka. Jag undrar _hur_ man bär det där setet. Alltså, det är ju korta ben, men ändå stickat. Har man strumpbyxor under, eller hur gjorde du?

• Lallan

Frågade min mor om samma sak och hon muttrade bara något om till fint och ta kort på, som sagt bodyn ser oanvänd ut medan mössan och koftan nu har använnts till fyra barn om man då inte räknar in alla mina dockor som fått använda dem med.Glad

Kul är det i alla fall med saker från ens egen barndom! Tror att det är tack vare att jag haft en del som dockkläder som de fortfarande finns kvar.

• Kärleksdronken

Å, den är ju så söt den med katterna! Såg den förut, men la inte upp nån länk här ifall jag skulle bjuda själv, he he, men nu är det väl kört! Men jag fattar inte hur folk kan sälja sånt som de haft själva från 70-talet, det är ju så fina kläder. Själv lägger jag allt sånt i "spara-lådan" när barnen inte kan ha dom längre.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.