• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • bettzen

R Mutt: jadu, delikat problem det där:) Själv gillar jag Emmaljunga och Brio och tycker det är svårt att riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag tycker det. Hur är de i skicket då? Tänk på vad du gillar för färger och plussa ihop med skicket och körkänslan så hittar du nog ditt svar. Alla retrovagnar har ju sitt egna värde på nåt sätt, det har vi ju sett att det kan variera ganska mycket för liknande vagnar men kanske mycket beroende av skick. Var har du hittat vagnarna om man får vara lite nyfiken? ;)

• Cecci78

R Mutt: jag hade behållt AMW:n, den har så fina stänkskärmar! Fast helst hade jag behållt båda, broderi på vagnar är jättefint! Finns det något överdrag till Emmaljungan? Du kan nog ta lite mer om det finns kvar.

• Coccos

bettzen, vilket bröllop! Man skulle ha varit med. Men guud vad jag gjorde såna där tofsar när jag var liten. Det måste ju ha gått åt hur mycket garm som helst. Och var är bollarna nu?

R Mutt (hehe, roligt namn), jag tror att du måste söka i ditt inre efter svaret på vilken vagn du måste behålla. Var beredd på att svaret kan vara "behåll båda!". Skämt åsido. Svårt att veta vad du kan få för vagnarna, om du inte har någon bild att visa? Jag håller med om att Emmaljunga och Brio är favoriter. Men andra vagnar kan ju vara mer speciella och annorlunda. Så det beror nog på vad man vill ha. Vilken känner du dig mest mallig över när du går ute på gatan med vagnen? Hehe. På allvar alltså?

• Nifelheim

det finns ju bilder i hennes galleri. Eller är inte det rätt vagnar? jag hade behållit båda. är så vagnsjuk så jag dör

• R Mutt

Båda vagnarna finns på bild i galleriet, de har överdragen kvar och är i ungeför lika fint skick.

• Coccos

Nu kollade jag i ditt galleri. Om du verkligen måste sälja den ena skulle jag ha valt att behålla Emmaljungan. Men det är ju verkligen en smaksak.

• kristinah

Emmaljungan gillade jag!!!! Men chassit på den andra är ju strået vassare...svårt...hade jag plats skulle jag behålla båda två

• Kärleksdronken

R Mutt, å vad fina! Jag håller på den med broderiet!

Visst är det kul med såna där tofsar, man gjorde ju jämt såna, och var det riktigt avancerat kunde man göra med olika garn så det blev flera färger på en boll

• Cecci78

Behåll båda!!! Ombyte förnöjer. Jag har 2 liggvagnar, eller 3 om man räknar med den nya Brion (kombi).

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.