• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

billabong, kul sida!, ska se om jag hinner läsa texterna, men jag tittade snabbt igenom bilderna, jag önskar att dom hade varit i färg så man kunde se färg på kläder och inredning och sånt!

• Rozwa

Shit alltså! En kvinna i Falköping ska ha barnvagnsutställning!!! Hon har 50-60 barnvagnar plus dockvagnar och ska ställa ut dessa. Vagnarna är från sekelskiftet och framåt. Vilket bra iniativ! Jag skriver detta för jag vet att det har cirkulerat en idé här i tråden om att ordna utställning. Om man har en speciell vagn som inte denna kvinna har så kanske man kan vara med. Jag har inte pratat med henne personligen utan det var min sambo som gjorde det, men jag ska ringa henne och höra lite.

• Kärleksdronken

Rozwa, vad kul! Men uppfattar jag rätt, har hon verkligen alla dessa vagnar själv? Oj oj oj vilken snäll sambo hon måste ha. Eller så är hon singel.

Jag har ju försökt föra den idén vidare (från Jag af) till kulturhuset och en mässlokal men jag har inte hört nåt besked än ifall de nappat.
    Falköping... dit vill jag åka!

• Kärleksdronken

Rozwa, du måste ju skriva om det på den här tråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m10846932.html

Finns det nåt info om utställningen på nätet? Drömmen vore om hon hade bilder på alla dessa 50 vagnar så man kan kika lite, för jag lär nog dessvärre inte kunna åka till Falköping just nu, eller när var det?, ååååå!!!, jag vill dit, det är ju bara så coolt!

• Rozwa

Ja, hon äger dem alla. Måste ringa denna tokiga kvinna. Nej, tror inte det finns någon info på nätet. Hon har bara en idé än, om jag fattade det rätt. Ska ringa henne!

• Cecci78

Ankmor: en sådan lampa har vi! - ute i garaget;) så är det någon som vill ha en sådan kan ni få en av oss alldeles gratis!!

Igår rotade jag frm tre jättekassar med barnkläder från 1974 och framåt. Det mesta var ganska slitet men några fina fanns det, jag har lagt några bilder i galleriet.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.