• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

Nedrans också, pippi-gardinen skulle varit kul i mitt retro-lapptäcke som nästan är klart....Måste jag sprätta upp allt igen.....

• faster

kan verkligen rekommendera den åkpåsen!!är sen slutet av 80-talet mjuk o skön!!o VARM!

• Nifelheim

En sån fast i brun manchester har ja hemma. (åkpåsen alltså) jösses jag har nog precis allt till bebis redan i retro prylar men ingen vagn ännu inte.

• Nifelheim

Lagt in en bild in mitt galler på mina retro dockvagnar nu iaf. Gillar den röda bäst. Ngn som vet vad det kan vara för märke? de andra är iaf emmaljunga

• Nifelheim

Sitter o är sur över att min syster kastar ALLT. Hon har slängt min gamla växasäng från 50talet när hennes minsta växte ur den, hon har slängt alla påslakanset för att de började bli slitna. Barbapappa, emil mfl de hade ju varit perfekta att sy ett lapptäcke av då och till råga på allt så slängde hon min docksäng som morfar gjorde åt mig. Hennes dotter fick LÅNA den tills de köpte en åt henne men nu när de har köpt en så slängde hon den de lånat. *förbannad* Frågar man inte innan man slänger saker som inte är ens egna?

• Kärleksdronken

Nifelheim, nä, vad synd! Vi kanske borde starta en hjälplinje för oss stackars drabbade som har blivit av med fina retrosaker. Istället för att skänka pengar får folk ge oss tillbaka våra prylar! (Min mamma gav bort ALLT jag hade när jag var liten, det enda jag har kvar är en folkdräkt från Österrike, vad jag nu ska med den till ?!)

• Nifelheim

Kärleksdronken: ja det skulle verkligen behövas. Grejen är den att hade det försvunnit redan från början hade det väl inte vart så mkt att göra åt. Men nu har mamma sparat allt för att jag skulle få det sen, men så "lånade" min syster det till sin minsta och efter att den växt ur det så tyckte hon att det var slitet och tråkigt. *Sucka djuuupt* det är alltså bara några veckor sen hon kastade allt.

Haha ja en folkdräkt kanske man inte har så mkt nytta av

• Kärleksdronken

Ja då förstår jag, hon borde ju ha frågat dig, speciellt när du snart ska ha en liten knodd och kanske behöver/vill ha lite saker!

Hade folkdräkten varit svensk hade ju dottern kunnat ha den på midsommar eller nåt (Malte vill nog inte!) men österikisk av alla länder...Inget fel på Österrike men jag har då aldrig varit där.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.