• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Lallan

kristinah: Bild bild bild, vill ju se bild på vagnen. Tycker jag har väntat länge nog nuGlad

• Kärleksdronken

Man kan ju sälja "nytt" på Tradera, som kidsen vuxit ur och som man inte tycker är nån idé att spara som andra vill ha, typ Pop och HM, och så köper man istället lite roligare kläder, ÄKTA RETRO, inte fusk-retro. Visst blir man sur när man söker på retro och det dyker upp me&i och sånt...(fast jag gillar me&i också, men ibland vill man ju verkligen ha RETRO)

Jag VET att det finns folk som FÖRSÖRJER sig på att sälja rea-kläder på Tradera. Jag tycker det är helt galet. (Självklart umgås jag inte med henne längre.)

(Jag måste bli plusmedlem så jag kan ha fetstil.)

• bettzen

kärleksdronken: va försörjer sig??? Är det sant? Men shit, kan man göra så mkt pengar på att sälja reakläder alltså? Vad rör det sig om för summor då??? *helt häpen*

• Kärleksdronken

bettzen, hon (som jag nu vet, men det är nog många på Tradera som gör likadant) köper upp massor på reor, samma plagg i olika storlekar, och av märken som de vet säljer som exempelvis Pop och Katvig och annat som är poppis. Sen finns det ju många köpare som antingen inte bor nära såna butiker, eller vet att det var rea, som köper och budar för minst det dubbla och tycker att de har gjort ett kap. Står det i tradera-annonsen: "ny, prislappar kvar" så är det definitivt så. (Det är bara rea-lappen som är borttagen.)

www.tradera.com/auction/aid_31469848
    den här t.ex kostar 50 kr i Pop-butiker på rea........

• Lallan

Har lagt in lite bilder på bla en del av mina gamla kläder från -78 i galleriet. Synd att det som finns kvar och är i hyfsat skick oftast är i de minsta storlekarna!

• Lallan

Glömde, letar som en galning efter en stickad kofta i stil med den brunrandiga men i en större storlek (>68), ingen som sett nån till salu eller är duktig på att sticka?Gladstickat av min mormor -78, 1.JPG

• Kärleksdronken

Lallan, vilka fina stickade filtar du hade i ditt galleri!

• Maerion
    Lallan - Vilka fina grejer! Det hemstickade, bruna plyshbyxorna och åkpåsarna.. Underbart!

Jag funderar på hur jag ska göra med åkpåse i vinter.. Min tjej är född i april, och först tänkte jag att jag självklart ska ha en.. Men grejen är att hon hatar att ha saker "på" fötterna. Täcket tex sparkar hon av sig direkt. Och när jag har vindskydd eller regnskydd på vagnen sparkar hon på dem med.. Så jag är orolig att hon kommer bli tokig av att vara så instängd.. Frågan är om det blir bättre när hon kan sitta själv i vagnen. Vad tror ni? Jag vill ju eg ha åkpåse, men funderar på om det får räcka med tjock overall och filt när hon sover..
    ♥ Mamma till Nora 060425 ♥
Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.