• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • MiniFia

Har lite bilder på prylar från min barndom i galleriet för den som är intresserad. En del är nog från syrran me. Jag är född 82 å syrran 76.

• bettzen

Nu har jag lagt upp lite retroprylar i mitt galleri:)

• Kärleksdronken

Maerion, kollade in blöjväskan, vad fin, snyggt tyg, är det 70-tal?

Jag funderade på vad man helst ska spara till barnen, vad kommer dom tycka är mest coolt och retro när dom har egna barn och man överraskar dom med sin sparlåda. För mycket som är poppis nu, t.ex Katvig och Ida T är ju bakåtblickar, så vad skulle vara typiskt 2000-tal? Undrar om det skulle kunna vara såna där Polis-tröjor?.....

• Maerion
    Kärleksdronken - Tack! Neej, tyget är från IKEA, köpte det förra året.. Men jag hade en stuvbit, och när jag kommer på något vill jag sy det direkt!
    ♥ Mamma till Nora 060425 ♥
  • Veladis

Följde bettzens exempel och la upp lite gamla retroprylar under pyssel&prlar i galleriet.
    Äh, jag kan ju visa här förresten!

• Veladis

Visst är den fin. Det tråkiga var ju att ingen av mina barn någonsin kunnat ha den... Den är storlek 50 och säkert aningen tvättkrympt. Dottern var 53cm/3,8 kg och sonen 54cm/4.4 kg...   men jag tänker inte göra mig av med den, för det är ju egentligen min sambos... Hihi, tänk att han som nu är en stor skäggig karl på 80 kg har haft den!!!

• Coccos

Veladis
    Men åh vilken fin, vad roligt med de sura och glada blommorna! I like!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.