• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Rozwa

Tack, ja den är fin. Jag fick den för 500 kr.

• Veladis

Jag funderar på en sak... Ang vagnarna jag har. En av sittvagnarna har väldigt solblekt tyg, blå manchcester och inget tyg på sufletten. Jag tänkte byta ut det mot ny, blå manchester på både suflett och sittdel, och fodra sufletten med ett äkta gult sjuttiotalstyg med kaniner på. Vad tror ni om det? Det är en Brio från sent -70, tidigt -80- tal.
    Vad skulle man kunna ta för den???

• Rozwa

jag vet inte vad du kan ta men ganska mycket skulle jag tro. det är väl ganska mycket jobb med att klä om. 2000 kanske? Men jag har ingen aning. Vad har du tänkt själv?

• Veladis

Jag vet inte. Den är ju i orginal en retrovagn, och uppfräshad i samma retrostil. Restaurerad kan ske man ska säga. Men allt kommer ju inte att vara original så att säga, även om jag använder likadana tyger som då. Jag vet inte vad jag skulle kunna ta, är ju snäll också och vill inte ta för mycket...

• bettzen

Veladis: Jag tycker att det är kulturvård:) så jag tror säkert att du får 2000 för en sån vagn. Är det bra gjort så kanske ännu mer. Det är ju ett sätt att rädda gamla vagnar och gör man det så nära orignal man kan så är det ju toppen. Det kanske går att göra efterforskningar om hur årsmodellerna såg ut för den aktuella vagnen och göra den identisk(i den mån det går) Det skulle säkerligen inbringa en slant. Jag skulle nog personligen betala en del för sånt.

• Veladis

bettzen: Jo, men man kan ju inte lämna garanti på vagnen t ex som med en ny vagn. Även om restaureringen omfattar även chassi också...

• Tbulle

Lindex nya "newborn"-serie (upp till stl 62 el. 68) har coola retromönster, lite 70is. Fina. Trist nog drar sonen nu stl 74. Kul för er som har nyfödingar eller ska få!

• Veladis

Tbulle: Såg bara upp till 62, och vill ha 68...

Typiskt att man skulle få en så stor bebis. Har en jättesöt babytröja som sambon hade som nyfödd, vit med bruna blommor med ansikten. Stl 50. Gick INTE på sonen ens som alldeles färsk...

• Tbulle

Veladis - blev så glad när jag såg de fina tygerna, men så ledsen när jag upptäckte att det bara var för spädisar. Tråkigt att de inte kan göra med retromönster till äldre bebisar/barn också. Då ska allt plötsligt vara så tufft och coolt. Vill ha lite "mjukis"-känsla på kläderna. Som inte kostar skjortan som typ Molo o Katvig.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.