• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • spacecandy

Har ni sett badrumet i Ikea katalogen sid 256? Skulle inte tacka nej till det. Där har de ju ett skåp som är liknande Smajlas.

• Smajla

Kul att ni gillar skåpet i badrummet - jag ÄÄÄLSKAR det! Och hade inte planerat att köpa ett nu heller men ramlade över det på Citygross häromdagen - skoj när man inte är beredd och fyndar ändå. Kostade bara 399:- tror jag det var.

//Smajla
  • Smajla
    Vilja - jag tycker nog den dyra byrån är finare så - smakar det så kostar det Flört Men bättre att spara till nåt man VERKLIGEN vill ha än att köpa nåt som man tycker är sisådär. Eller vänta tills du hittar nåt annat du verkligen vill ha fast till en billigare slant! Flört
    //Smajla
  • Vilja78

Tack för alla råd! Jag gillar egentligen den dyra byrån allra bäst men det känns lite hårt att den kostar dubbelt så mycket som mios.

Samla: Jag har letat för fullt på blocket, men tycker aldrig att jag hittar riktigt det jag söker. Annars är det ett jätte bra förslag! Jag behöver nämligen fler än en byrå.

• LPW

Vilja! Tycker att den dyare byrån är klart snyggare än den andra. Vad kommer den från? Vill ha ett "vitt" alt ljusgrått skåp i "mitt" arbetsrum för förvaring av symaskin, pärmar och diverse pyssel och skulle vilja ha något i samma stil.

• LPW

Jag har bestämt mig- det blir nog en lite "romantisk" stil i "mitt" rum i nya huset som skall vara ett kombinerat arbetsrum/gästrum. Jag har ett litet svart skrivbord med en grå skrivbordsstol (bild på skrivbordet finns i mitt galleri), men behöver köpa fler möbler. Det jag behöver är: skåp (för förvaring av symaskin, pärmar och pyssel), säng, sängbord (har hittat men ej köpt ännu), sänggavel (funderar på att tillverka en själv i tyg), matta och ev en fondtapet (har ett förslag i mitt galleri- funderar även på "väggord" istället för en fondtapet). Någon som har tips/förslag på vad jag skall köpa?

• Vilja78
    LPW: Den kommer ifrån elviras värld. Det är rätt dyra möbler, men de är sååå fiiiina. Här är ett fint skåp som jag också drömmer om:

• Vilja78

smajla: Citygross? Vad är det för affär?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!