• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • millface

Juliah:  Jo jag har ju min nyrenoverade garderob

Tack för era tips!

Då blir det pärlspont i vitt, målat bord och en sydd dyna till bänken.

Men ska jag ha kvar den bruna färgen ovanför sponten eller måla vitt?

• juliah

Elisia, *leeeer stort*, du/ni har förgyllt min kväll! Vilken komplimang, TACK!
    Ja jag säger det igen, man får låta inredningen ta tid, jag har fortfarande tex inte ett soffbord då jag inte hittat det ultimata ännu...
    Matbordet har jag ärvt av min mormor, finns ett tillhörande skåp som väntar på mig hemma hos min moster :)

• juliah

millface, ja just ja, den fina garderoben :) !
    Har ni den väggfärgen genomgående i hela lägenheten? Ja det är svårt att svara på endast genom att titta på bilder men dina vita möbler kanske framträder vackrare om du behåller färgen på väggen...hmm...svårt det där för vitt är ju snyggt!

• millface

Juliah:

På väggarna nere har jag Mios färg "mandel".

Möblerna är målade i "antikvit" och färgen i hallen är "nougat".

En annan fråga:  har öppet upp till ovanvåningen i hallen där de nuvarande bjälkarna är betsade mörkbruna. Ska jag kanske måla dom vita också ????

• millface

Jsut det:  Ska jag mpla bordet i antikvit som spegeln och garderoben eller i en annan mer "vit" nyans?

• Elisia

Jag tycker definitivt att du ska behålla färgen på väggen! Det blir supersnyggt!!

• Elisia

Milface! Tänk noga igenom saken innan du målar dina bjälkar. Man blir lätt smittad av allt vithetsvansinne här inne och visst är det snyggt men var säker på vad du gör så du inte ångrar dig senare!!

• millface

Elisia: Nu skrämde du upp mig!

Blir det för mycket vitt kanske eller ser det konstigt ut (huga)?

Vill ju inte förhasta mig men jag har tänkt på det jättelänge så nu önskar jag era tips om saken....

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!