• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Madicken73
    Vilja78 skrev 2006-08-11 17:00:23 följande:
    En fråga till er alla: Hur löser ni det med tv-möbel. Personligen skulle jag inte vilja ha tvn synlig, då jag tycker det är fult med elektronik. Jag hade ju precis bestämt mig för det där tv-skåpet på IKEA som de verkar ha tagit bort ur sortimentet  . Därför behöver jag nu tips och råd på vad man ska ha för tv-möbel. Vi har ingen platt tv.
    I huset kommer vi nog att ha en platt tv på väggen som jag vill gömma bakom någon fint dekorerad rullgardin eller något sådant! hahahha

Idag så har vi vår tv på en hallbänk från MIO faktiskt ur serien Wilma. Det var faktiskt jättesmart då videon och dvd´n fick varsit fack under och sedan fans det plats för dvd-skivor i lådorna.
  • Englavingar

Rut....vad fina dina köksmöbler blev.....tänk vad vit färg kan göra!!!!

• Vilja78
    Ok, ni alla kulörexperter: Vilken vit ska jag måla tvmöbeln i? Väggarna kommer att vara i en varmare vit ton, som nästan bara nästan går åt beige.
  • LPW

Måste bara säga att jag pratat med återsäljaren av möblerna från "Elvira" i Göteborg och om man har "Enjoy-häftet" (hette tidigare Entertainment)med tillhörande shoppingguide så lämnar hon 20% rabatt på möblerna!!!

• Vilja78

LPW: Vad är det för häfte? Var får man tag på det? 20% är ju en del pengar och jag ÄLSKAR ju Elvira!

• NyfikenRosa

samla! nej .. det första var ju finare!!!

rut! tack för tipset

• Skogsstjärnan

Hej!

Nublu och Muppet: Tack för era synpunkter på spisarna. Tyvärr hade ni olika förslag på vilken jag skulle välja

Sen en annan fråga. Det är kanske inte riktigt en inredningsfråga utan mer byggnadsfråga, men ni verkar så proffsiga så jag slänger in den här ändå :

Uppe på vinden kommer vi att ha fyra sovrum, allrum samt toalett. Det blir lite snedtak i varje rum, men vägghöjden är ändå runt 1.60 m längst in. Vi kommer också att ha små fönster ut med långsidorna och alltså kommer de att komma nästan i golvhöjd. Nu funderar jag på hur vi skall ordna med garderober (speciellt i vårt sovrum) och jag funderar på om man kan göra inbyggda garderober men lämna tomt vid fönstren. Alltså skulle långsidan under snedtaket ha garderober men framför golvfönstrem lämnar man tomt. Hade tänkt att man kunde ha någon form av myshörna vid ett fönster och någon fin krukväxt vid det andra. Själva garderoben blir då eventuellt i vit pärlspont. Vad tror ni om det? Tror ni att det kommer att se sjukt ut med två "bås"?

Kram

• millface

Åååå min gullige man köpte den här underbara klockan till mig idag!

IMG_2242.JPG

Finns i större format i mitt galleri...

Håller förresten på för fullt att måla om min bänk efter era tips.
    Bilder kommer imorgon!

• Englavingar

millface...vilken fin klocka!!!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!