• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • nublu

Eller dekorplast/gummi och klippa ut en cirkel el fyrkant : en vit till vittvättmedlet och en svart för kulörtvättmedlet? Tog svart som exempelfärg eftersom NR är helt såld på de färgerna.

• NyfikenRosa

hihi.. det kan man väl säga att jag är

• nublu

Ni som är expert på det här med möbelmålning: Är det svårt att få målningen snygg på fanér? Funderar på att renovera de ärvda matsalsstolarna med vit färg och ny klädsel (och lite lim så de inte ramlar i bitar!).

• NyfikenRosa

har kollat på panduros hemsida och där hittade jag lite schabloner. tror att det kan bli ett hjärta i vitt på vitvätt och ett hjärta i... hmmm svart eller brunt eller rött... på kulörtvätt

• nublu

NR : Det låter snyggt! Hmm, tror jag ska fösa upp maken på vinden för att hämta våra gamla köksstolar. Barnen och jag ska måla i eftermiddag.

• NyfikenRosa

jaha.. måla vitt? vad är det för stolar

• NyfikenRosa

eh... nu hänger jag inte med juliah?

• nublu

NR : Japp, det blir vitt (vad annars?) .

De är lite "finare" i modellen, köpte dem på Återvinningen i Motala. Då var de gula med bruna prickar! Målade dem ljusblå för att de skulle passa kökstapeten i dåvarande lägenheten. Nu ska de bli kontorsstolar (2 som är i samma modell) och den tredje får stå i hallen. För åldrade släktingar att sitta på när de ska ta på sig skorna.

Det blir vitt med blå-och vitrutigt tyg på sitsen. Kan ju inte ge upp blått bara sådär, måste trappa ner lite!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!