• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Jag är Dinah

Juliag ja jag håller med om att Ekeskog ser mer mjuka ut, så svårt det här ju!!

• juliah

Dinah, beror lite på vilken stil du är ute efter och hur övriga rummet ser ut...

• Sabika

Jag är Dinah: Vi har en Ekeskog... Har haft den ett tag och det är först nu den börjar bli riktigt "nedsutten" och skön. (Trodde ju att den skulle vara mjuk och go' som de man provar på IKEA på en gång ) Gillar den iallafall!

• rultan79

Hej hej tjejer!.......nu e jag här o glor i eran underbara tråd igen!.har fått så mycker tips till hur jag ska göra när jag blir frisk nog att börga med nya huset!
    Finns lite bilder på förra lägenheten i mitt galleri...kika in!

Juliah:  vilka söta hjärtan i betong du har gjort!....en sak till i att skriva upp på listan *skratt* 

• Jag är Dinah

Juliah

Jag har ingen stil alls ännu så länge, har precis flyttat och vi lämnade alla möbler bakom oss för att börja på ny stil. Jag är dock helt inne på Liatorps bokhyllor. Och sedan en vit Hemnes byrå som jag ska ha som skänk bakom ena soffan, svårt att förklara kke! Men alla möbler kommer att gå i vitt istort sett.
    Kommer att bryta av med rosa, brunt eventuellt pyttelite turkost på kuddar och andra tyger.

• Jag är Dinah

Sabika

Ok det är ju rätt bra att veta att den inte är lika skön på en gång!! Dom är ju rätt lika varandra men ändå inte... Min förhoppning är att om jag väljer Argos soffan så ska den bli lika mjuk och skön som Ekeskogen.

• ana1979

Snälla!!! Nu behöver jag verkligen eran hjälp. Efter att ha sett era fantastiska hem litar jag helt på er Skrattande

Håller ju på att renovera vårat gamla hus för fullt och just nu är mitt dilemma utelampor. Börjar bli ganska mörkt nu så det är hög tid...

Ska ha 2 st på vardera sida om dörren. Frågan är ska jag välja svart, vit eller "silver"  utelampor, och ska dom vara uppåt hängda eller nedåt hängda. Bilder finns i galleriet. Kommer även att behöva flera andra lampor i samma serie fast en annan modell till gårdsplan och garaget.

Stilen jag försöker ha är ganska lantlig inomhus men utomhus försöker jag tuffa till huset lite.

Vore snällt om jag fick lite hjälp för jag håller på att bli tokig av beslutsångest.

• Pärla1

Samla: Det var ju kanonfynd du hittat!Svårt med bordet, men jag hade inte målat hela!Tycker det verkar vara himla fint och charmigt att låta det vara...det är snyggt med gråvita stolar till ändå, hemtrevligt enligt min smak...Du kanske skulle kunna måla underdelen, men...åh..nä..inte hela iallfall..

• Eddan

ana1979: jag själv skulle ha valt en svart lampa i nedåthängd modell. Lycka till med renoveringen. Det verkar vara ett härligt hus ni har .

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!