• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

Pärla1: det är kul att fynda på blocket!!!

Är så trött på vårt Ikea köksbord o stolar så imorgon ska vi hämta:

www.blocket.se/vi/9060131.htm (det är inte rött på skivan, bara dålig kamera)

samt dessa stolarna: www.blocket.se/vi/9062043.htm (fick dem för 900 kr)
    Snälla lite smakråd!!!: ska naturligtvis klä om stolarna Skrattande och sen tänkte jag måla dem antikvita/svagt antikgråa, men bordet då vad tycker ni jag ska göra med det? Måla skivan samma färg, eller bara måla nederdelen samma färg eller behålla det som det är?

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Eddan

Samla: jag hade nog valt det antikgrå alternativet och sedan måla underdelen och benen på bordet i samma färg men enbart behandla bordsskivan med olja el likn. Grattis till fina fynd förresten !

• Eddan

Samla: om bordsskivan är i fint skick vill säga, annars skulle jag nog ha målat den med.

• juliah

samla, vilka fynd du gör! Jag skulle antingen måla hela bordet eller låta bli att måla det överhuvudtaget...men när jag tänker efter så tror jag att det blir finast om du faktiskt målar bordet! Vad ska du ha för tyg till stolarna?

• Jag är Dinah

Ni som har så bra och trevlig smak härinne, kan ni hjälpa mig med ett soffbeslut? Jag har lagt in två bilder i galleriet på två olika sofforna som jag är intresserad av. Jag ska ha två mitt emot varandra av den soffan jag väljer.

Jättesvårt att välja! Skulle vara så tacksam att höra vad ni tycker!

• NyfikenRosa

Dinah! jag ska köpa ekeskog! den är så skön! kolla in min tråd som heter ekeskog där kan läsa all möjlig kritik om soffan

• juliah

dinah, den första, ekeskog tycker jag är finast, mjukare linjer känns mer klassiskt! 

• Jag är Dinah

Tack för länken, har läst lite i den tråden tidigare! Ekeskog är dyrare att köpa här i England än hemma plus att det tar 6 veckor att få hem den plus att frakten kommer att hamna på runt 3000. De blir ganska mycket dyrare här. Men sedan å andra sidan så vet jag att de är supersköna att både sitta och ligga i. Den andra soffan tycker jag är mycket snyggare och ser mer stilren ut men jag kan inte provsitta i den för den finns bara över nätet. Ska man våga chansa på den snyggare och sen lämna tillbaka den om den inte känns rätt ändå tro?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!