• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Smajla
    Mystjejen skrev 2006-09-25 19:10:47 följande:
    Smajla skrev 2006-09-25 14:20:14 följande: ELR - hur funkar det på möbelgrossen? Är det lika lång kö innan öppningsdags som på t.ex. lagerförsäljningen till Casa Linné? (Om du varit där..) Eller är det som en "vanlig affär" där man kan gå runt i godan ro jämförelsevis på det föregående nämna stället där man får vara jäkligt snabb och hugga tag i det man vill ha? Vi väntar på ledig lägenhet nämligen nu och då ska vi handla en hel del nytt..//Smajla Jag har varit där och det var ingen kö. De har ungefär samma sortiment jämt har jag förstått. Man går runt och kollar vad man vill ha, betalar och sedan får man åka till ett lager de har längre bort och plocka ut möblerna. De är ihopsata, de flesta i alla fall så stor kärra måste man ha!!
    Å så bra, då ska jag shoppa loss! Fast får vänta tills vi får lägenhet då men titta dessförinnan kan man ju. Risken är väl tyvärr att man fastnar för nåt som inte finns kvar då men jag känner att jag måste kolla! Skrattande
    //Smajla
  • Pärla1

Eftersom vi bor i hyresrätt vill man ju inte lägga pengar på fina bänkskivor, så jag köpte film och klädde in, visst blev det helt ok!

• Vilja78
    Jag försöker igen! Jag behöver er hjälp! Det här skåpet ska jag köpa för att ha TVn i. Jag tänker måla det vitt och byta beslag, men jag är ändå inte helt nöjd med hur skåpdörrarna ser ut. Jag skulle vilja ha ett mer gammaldagst intryck, som sånna här innerdörrar med speglar t ex. Hur ska jag gå till väga? Finns det något jag enkelt kan göra själv? Eller kan man specialbeställa dörrar någonstans? Är det dyrt att göra? Massor av frågor som jag försökt få besvarat genom ivrigt sök på nätet, utan att lyckas. Nu hoppas jag på er Hemlis.

• Pärla1

Jag har ju denna möbeln själv och det är MDF skivor, så man kan ju inte få fram några fina ådror. men jag har en byrå  som jag ville få att se äldre ut, då tog vi svart sprayfärg och sprayade på kanter och "utbuckningar", efter jag slipat den, sen målade jag vitt över som jag ville ha. Sen slipade jag till försiktigt på de ställen där jag ville att de svarta skulle synas. Då ser det skavt och härligt ut.

Kanske köpa någon list som ser äldre ut och ha på dörrarna(där det redan går ut lite, runt om)

• Vilja78

Pärla1: Det skulle kanske vara något.... Var får man tag på det?

Helst av allt skulle jag vilja ha ett tv-skåp som ser ut som det här, fast vitt:

• Pärla1

Lister kan man köpa på en vanlig brädgård, sen var jag på coop häromdan, de hade jättefina typ taklister som man kanske kan använda. lägger in en bild på det skavda, kanske inte syns så väl.

• Vilja78

pärla: jättefint! Fast jag vill nog ha helt vitt, rätt och slätt. Men det där med taklister lät intressant.

• Mystjejen

Nu är golvet laggt, strulade lite så det drog ut på tiden men nu är det klart och det blev jättefint. Ska måla det sista imorgon och sedan ska alla prylar in...

Ska ju ha vitt och rött, med inslag av lite blått. Någon som vet snygga tavlor som kan passa till? Helst inte Ikea...
    Nu ska jag beställa sängkappa och lakan från ellos, får se om det är något att ha...
    Vet ni någon sida el affär som har prylar från greengate? Förutom deesign direkt?
    Vill ha ett överkast därifrån nämligen...
  • Lola Jämtland

Nu ska jag hänga i denna tråden lite mer permanent. Har mest bara smygläst förut...

Men sen ca 12 tim tillbaka är jag husägare! Eller jag vet iaf att vårat bud vann o papper ska skrivas.

Så jag tänkte ta del av en del av era små tips o så.

Våran nya bostad är ett gammalt charmigt hus från 30-talet. O jag tror att den lantliga stilen passar i det. Dock inte överallt. I gillestugan ska jag tex ha mitt efterlängtade 50-talsrum.

Det var det det...nu ska jag surfa runt i era krypin o kika lite.

//Blivande husägare!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!