• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Pärla1
    Mystjejen: När jag läser hur du beskriver det kan jag tänka mig tavlor typ Lexington/Gant.
  • Eddan

Lola Jämtland: grattis till huset . Har kikat lite i Jämtlandstråden då och då och såg att du gick i husköpartankar. Lycka till!

• Pärla1

Lola Jämtland: Grattis, vad kul för er! Det skulle vara så himla kul att få inreda ett helt hus!

Mystjejen: En annan idé om tavlor...om du hittar ett tyg du tycker om kan man ju spänna fast det på en ram(som du gör själv) och fästa med häftpistol. Då får du precis den storleken du vill ha och mönster. Det har jag funderat länge på att göra själv, tycker det är svårt att hitta fina och inte allt för dyra tavlor.

• therre
    Pärla1 skrev 2006-09-27 00:06:29 följande:
    Lola Jämtland: Grattis, vad kul för er! Det skulle vara så himla kul att få inreda ett helt hus!Mystjejen: En annan idé om tavlor...om du hittar ett tyg du tycker om kan man ju spänna fast det på en ram(som du gör själv) och fästa med häftpistol. Då får du precis den storleken du vill ha och mönster. Det har jag funderat länge på att göra själv, tycker det är svårt att hitta fina och inte allt för dyra tavlor.
    Jag har också tavelproblem! Hittar inga fina tavlor som inte kostar skjortan!
  • Lola Jämtland
    Eddan skrev 2006-09-26 23:49:14 följande:
    Lola Jämtland: grattis till huset . Har kikat lite i Jämtlandstråden då och då och såg att du gick i husköpartankar. Lycka till!
    Tack!

Så det är inte bara jag som smygläser alltså?!
    //Blivande husägare!
  • Lola Jämtland

Pärla1

Tack!

//Blivande husägare!
  • Beatrize74
    Lola Jämtland skrev 2006-09-26 23:29:43 följande:
    Nu ska jag hänga i denna tråden lite mer permanent. Har mest bara smygläst förut... Men sen ca 12 tim tillbaka är jag husägare! Eller jag vet iaf att vårat bud vann o papper ska skrivas. Så jag tänkte ta del av en del av era små tips o så. Våran nya bostad är ett gammalt charmigt hus från 30-talet. O jag tror att den lantliga stilen passar i det. Dock inte överallt. I gillestugan ska jag tex ha mitt efterlängtade 50-talsrum. Det var det det...nu ska jag surfa runt i era krypin o kika lite. //Blivande husägare!
    Du visade bilder från ett hus tidigare, kanske till och med var en omröstning? Var det det huset? Som hade jättefin potential och en vääääldigt gul vägg som du skulle vilja göra om?

Grattis till husköpet!
  • Lola Jämtland

Beatrize74

Tack!

Näe....det var nog radhuset vi kikade på....

Detta är en fristående villa fast med urfula tapater som har prio 1 på fixar-listan!

//Blivande husägare!
  • nublu

Lola : Grattis till huset! Det finns bara en sak som är härligare än att äga ett hus - att inreda det!

• Lola Jämtland
    nublu skrev 2006-09-27 07:40:30 följande:
    Lola : Grattis till huset! Det finns bara en sak som är härligare än att äga ett hus - att inreda det!
    Jepp!

Fast det blir min 18:e bostad så det känns lite jobbigt att flytta faktiskt.
    //Blivande husägare!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!