• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Pärla1

Vi kommer förmodligen att köpa det lilla huset jag pratade om innan i tråden. Läget e helt perfekt och tror att det skulle kunna bli himla fint! Det som är bra är att hon som säljer, gör det privat. Ikväll ska jag och sambon dit och mäta lite, vi ska göra om kök och badrum isf.

Då kommer jag få mitt efterlängtade lantkök!!

Så har ni ideér, överrös mig!Tacksam för allt!

• Lola Jämtland

Är den nån av er som har nån fin gammal kommod att visa mig?

Syrran har ett gammalt slitet som bara står i hennes förråd o det tänker jag lägga beslag på nu!
    Ska fixa till det o ha i badrummet tänkte jag.

//Blivande husägare!
  • Smajla
    Lola Jämtland skrev 2006-09-26 23:29:43 följande:
    Nu ska jag hänga i denna tråden lite mer permanent. Har mest bara smygläst förut... Men sen ca 12 tim tillbaka är jag husägare! Eller jag vet iaf att vårat bud vann o papper ska skrivas. Så jag tänkte ta del av en del av era små tips o så. Våran nya bostad är ett gammalt charmigt hus från 30-talet. O jag tror att den lantliga stilen passar i det. Dock inte överallt. I gillestugan ska jag tex ha mitt efterlängtade 50-talsrum. Det var det det...nu ska jag surfa runt i era krypin o kika lite. //Blivande husägare!
    Grattis!!! Vad kul!
    //Smajla
  • Lola Jämtland

Smalja

Tack!

//Blivande husägare!
  • Madicken73

Pärla1: Jag håller på att göra mitt efterlängtade lantkök nu och jag har vit pärlspontspanel från golv till tak. Taket är av vitmålad råspont och sedan ska jag sätta vitmålade "fusk"-balkar i taket så att rummet känns gammalt. Själva köket är IKEA´s Lidingö med bokskivor och pärlspontspanel mellan bänkskiva och överskåp förutom vid spisen där jag köpt vita kakelplattor med blå dekor i hörnen så att det blir små blommor när man sätter upp kaklet. I mitten står en köksö. Jag ska köpa ett stort vitt bord och ha vita stolar...gärna att alla ser lite olika ut. I ena hörnet ska jag bygga ett skafferi av pärlspontspanel som liksom bara smälter in i väggen. Golvet har jag inte funderat färdigt kring ännu för då vi har golvvärme så kan man ju inte lägga in ett fint brädgolv. Lister och så ska vara så breda som möjligt! . Vi har inte kommit så långt ännu men när det börjar att bli färdigt så ska jag lägga ut bilder!

• Pärla1

Jag har varit inne på din sida innan och såg de jättefina fönstrena. Vill ha likadant, fast lite på sidorna också. För vi måste bygga ut köket lite, var köpte ni dem?

Vi funderar på att köra IKEAs Ädel luckor, tycker de är fina! Du måste lägga upp bilder sen på det, blir så nyfiken.

Pärlspont tycker jag e himla fint, kan tänka mig att sambon inte vill ha det i köket.
    Fast det är bara att bearbeta, han får sitt garage och jag mitt kök..hehe

• Pärla1

Fast det kanske var Lidingö vi tittade på sist, nu blev jag lite förvirrad. De var rätt lika såg jag i katalogen nu. (kan ej öppna upp bilderna på deras hemsida)

• Mystjejen

Tack! För alla tips och ideér!

Och kycka till med alla nya hus...
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!