• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Smajla
    nublu skrev 2006-09-27 12:07:49 följande:
    Smajla : www.hemljuvahem.nu . Glömde skriva adressen i brådskan. Nu är tårtan klar iaf.
    Tack! Oj vad mycket fint! Vad köpte du?
    //Smajla
  • Flatt

Hej tjejer..
    Har mest varit inne och smygläst pådenna sida men nu när sambon jobbat klart i Norge och är hemma i tre veckor så tänkte jag skärpa ihop mig och börja engagera mig i hemmet..

Nu har jag en fråga till er som hållit på ett tag. Ska inreda lilltjejens rum nu och har funderingar på halvpanel och sen en rosa tapet av nåt slag, hittade en med vit bakgrund och rosa snirkliga blommor på. En ganska diskret tapet. Tror ni att detta blir bra. Är lite osäker på halvpanel, att det ska bli för mycket kök. Vad tror ni?

• Smultronet12

Jag är ute efter krukor där det står färska kryddors namn, ex timjan, basilika osv. Ett måste är att dom ser lite gammeldagsa ut eller lantliga. Nån som kan hjälpa mig??

• Mystjejen
    Fiiina grejer du köpt!
    Jag håller på att måla sovrummet idag...
    Ångrade min ellosbeställning igår. Kom på att jag ska snart till ullared och de kan ju ha sängkappor och annat smått och gott där. Och så får man ju se det live. Och ellos finns ju kvar om de inte har nåt på ullared.
    Där kan man ju fynda lite tavlor ibland också. Förra gången köpte jag jättesöta tavlor med kvinnor som går på en strand, lite skagen konst typ...
  • Smultronet12

Behöver lite mer hjälp...
    www.baldershage.se/sortiment.html på denna sida finns det tvättmedelshinkar som jag bara vill ha, men det går ej att beställa därifrån. Hoppas på att nån här vet nåt annat ställe där dom går att få tag på.

• Mystjejen
    Flatt skrev 2006-09-27 12:21:44 följande:
    Hej tjejer..Har mest varit inne och smygläst pådenna sida men nu när sambon jobbat klart i Norge och är hemma i tre veckor så tänkte jag skärpa ihop mig och börja engagera mig i hemmet..Nu har jag en fråga till er som hållit på ett tag. Ska inreda lilltjejens rum nu och har funderingar på halvpanel och sen en rosa tapet av nåt slag, hittade en med vit bakgrund och rosa snirkliga blommor på. En ganska diskret tapet. Tror ni att detta blir bra. Är lite osäker på halvpanel, att det ska bli för mycket kök. Vad tror ni?
    Tror det blir jättefint, och så kan du ha en list som går ut en bit på panelen däe man kan ställa tavlor och sådant. Skulle också vilja ha det...
  • Mystjejen
    Mamma till pojke 2006 skrev 2006-09-27 11:51:01 följande:
    Jag skulle vilja ha hjälp av er. Tycker ni att man kan ha pärlspont i vardagsrummet eller blir det konstigt?
    Ja, men det beror ju på hur rummet ser ut. Har du tänkt ha hela väggar el halva??
  • Pärla1
    Smultronet21:  Jag har sett sådana på våran mataffär, Ica!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!