• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Smajla

Millface - ooo vilket fint skåp - och håller med - vad snabb du är!

//Smajla
  • millface

Nejmen tack för det tjejerGenerad

Jag är lite smått manisk nu innan förlossningen he he.

Skåpet var inte billigt -det kostade 500kr på Blocket.

Ska ha det som garderob i hallen och det har två hyllor och två klädstänger.

• tuva80

En undran..

Går det att måla om ikeas Billy-bokhyllor??

Funderar på o måla mitt 'vitrinskåp' (Billy-bokhylla med glasdörrar) vitt..!?

Jag har en hel del av mitt vardagsrum i bok o är mäkta trött på det..! Gillar inte alls det röda i det..!

• millface

Allt går ju men du kanske måste lägga ner en hel del på att slipa ner den först????

Eller så är det så enkelt som jag gjorde att bara "rugga" den med snadpapper först och sen på med grundfärg och vanlig färg.

• nublu

Tuva80: Tror att det blir svårt att få färgen att fästa på laminatet/fanéret. Tyvärr! Och även om det fäster kan det nog bli svårt att få det snyggt.

• tuva80

Mjo, kanske är dumt o pröva ,, kanske förstör den helt så man inte vill se den överhuvudtaget mer Räcka ut tungan 

• Rut

Lite ändrade planer. Nu blev det antikbetsat i min "mellanhall", tror ni ändå på vita väggar?

Idag ska väggarna i sovrummet målas. Få se om jag hinner få grundfärg på köksmöblerna också.
    Så ska den sista glasdörren på plats. Har inte gått att få in den pga. regnet.

Så ikväll kanske jag kan få lite uppruggat på trappan. Kul med projekt, men roligt när det blir klart.

• juliah

Vad duktiga alla är!!!

Ja vi ska ta tag i huset nästa v då mannen får semster, en lååång lista på saker som ska göras...

Imorn ska jag in till stan (sthlm), ska bli hur mysigt som helst, alldeles själva blir vi, vilken lyx att slippa anpassa sig efter liten! Är på jakt efter ett skoställ, lampa till skrivbordet, och lite nya inredningsdetaljer till hösten!

Hmm, jag har helt och hållet tappat intersset för kläder just nu, är alldeles besatt av hemmet, inte tusan hjälper det att sitta här då heller, så mycket tips som ni kommer med :) !

• Englavingar

Ha ha ha ...denna tråd gör en verkligen till en inredningstokig person.

I går köpte vi nya utemöbler, vita fina blev det! Däremot har vi inte köpt några dynor, men vi har sagt att vi inte ska köpa första bästa utan verkligen se ut ett par snygga. Och det är väldigt utsålt på dynor nu, så ev. väntar vi tills nästa år. Förra året köpte jag vita plädar och gråa kuddar som jag la i varje utestol, det ser väldigt mysigt och trevligt ut...så jag kanske kör på det ett tag till.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!