• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen
    tuva80 skrev 2006-08-04 08:28:38 följande:
    En undran..Går det att måla om ikeas Billy-bokhyllor?? Funderar på o måla mitt 'vitrinskåp' (Billy-bokhylla med glasdörrar) vitt..!? Jag har en hel del av mitt vardagsrum i bok o är mäkta trött på det..! Gillar inte alls det röda i det..!
    Jag har gjort det, sandpapprade lite med 0 ans sandpapper...
    Sedan rollade jag första gången med röd färg, sedan när jag tröttnade på den så rollade jag över igen med vit färg. Blev bra tycker jag...
    Min hylla var vit från början.
  • NyfikenRosa
    juliah skrev 2006-08-04 10:16:36 följande:
    Vad duktiga alla är!!!Ja vi ska ta tag i huset nästa v då mannen får semster, en lååång lista på saker som ska göras...Imorn ska jag in till stan (sthlm), ska bli hur mysigt som helst, alldeles själva blir vi, vilken lyx att slippa anpassa sig efter liten! Är på jakt efter ett skoställ, lampa till skrivbordet, och lite nya inredningsdetaljer till hösten!Hmm, jag har helt och hållet tappat intersset för kläder just nu, är alldeles besatt av hemmet, inte tusan hjälper det att sitta här då heller, så mycket tips som ni kommer med :) !
    Julia.. kom ihåg att kolla in skostället på åhlens... hyfsat pris var det ju också..
  • NyfikenRosa

jag ska måla om en gammal byrå som jag målat förut.. MÅSTE man slipa innan? Så tråkigt..

• juliah

Yes, ska definitivt kolla in skostället på åhlens! Och myyycket myyycket annat ;)

• NyfikenRosa

å... så avis jag blir... måste åka till sthlm igen snart...

krukmakeriet.. säg till när du behöver pengar Skrattande

jag har köpt färg nu och ska måla om

* en byrå
    * en stol
    * ett litet bord
    * ett stort bord

undrar om jag kommer att orka

• Muppet

Åh, alla är så duktiga, till hösten skall jag komma igång men lite inköp var månad, tänkte mig lite mer skärgård över det hela. Men det finns så mycket jag ha, vet inte alls vart jag skall börja.
    Hur och vart började ni?

• nublu

Muppet - Här! :D

Hade jag inte fastnat här hade jag säkert tyckt att mitt mörkblå arbetsrum är jättefint ett tag till...kanske!

• Samla

Muppet: börja med ett rum itaget, du vill ha marintema. Köp lite tidningar, surfa runt på nätet, kolla tex länkarna vi gett i den andra tråden. Då hittar du saker du tycker om, kanske leta efter något liknande, kolla tex www.blocket.se för billiga möbler att tex svepa tyg över eller måla om. Det kan räcka med att tex köpa en fin dyr sak som man verkligen vill ha och sen fylla på med billigare saker. Kolla varje gång du är tex på ditt lokala varuhus, folk glömmer lätt bort tex Netto, Ica, Coop där man faktiskt kan fynda nån enstaka sak (tex köpte jag vita linneskärmar på Coop). 

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • NyfikenRosa

muppet..
    det finns en  tidning som heter skärgård någonting...såg den i någon affär..

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!