• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

Är det någon som vet vad kristallkronor brukar gå för på auktion, fick tipset att kristallkronor var mycket billigare på auktion än på tex blocket??

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Leeanlej

det är ju så olika. Är det många som vill ha så trissas ju priset upp. Är det få som är intresserade av den så kan man ju få den för en struntsumma.
    Men du har inga gamla släktingar du kan fynda hos?

• Samla

Nä, inga alls faktiskt!  Men det låter ju ändå bra att man kan få en relativt billigt, var sugen att gå på en auktion på söndag, det är en bit att köra så får se...

• Leeanlej

jag hade tur. när mina päron köpte sitt hus så hängde där två stycken. Tog den ena(den snyggaste) o har den i sovrummet.

• therre
    Samla skrev 2006-08-04 12:49:44 följande:
    Är det någon som vet vad kristallkronor brukar gå för på auktion, fick tipset att kristallkronor var mycket billigare på auktion än på tex blocket?? Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Den här var ju inte alls dyr! -> http://www.blocket.se/vi/8702477.htm?ca=1_13_s
  • therre

Ööööh. Oj! Såg bara 700:- i annonsen

• Muppet

Keramikkrukor och liknande, hur mycket kan sådant gå på auktion eller blocket?? ( Har ej kollat än)

• Samla

Leeanlej: WOW Skrattande sån tur !

therre: hahaha du tyckte jag skulle ha den för 700 kr i min matsal? Skrattande

Så störigt, jag såg en annons idag för en auktion på Österlen, nu kan jag inte hitta annonsen någonstans, o maken ringer o tjatar för han vill boka golftid så han måste veta om jag ska gå.

• Samla

Denna är fin, har sett i många hem  i inredningstidningar,  lite sugen på den  till sovrummet.

Bilden “http://www.ikea.com/PIAimages/31505_PE120958_S4.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• Vilja78

Måste fråga här. Någon nämnde tidigare att det fanns något att göra åt nyare möbler för att få dom att inte se så blanka ut.

Jag är sugen på den här byrån på mio, men tycker att den är lite för blank vilket ger ett lite för plastigt intryck.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!