Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
IaPia - Ja, börja med att rensa ur litegrann, sen fotar du.. och sen tar det inte många minuter att lägga upp auktionerna! Det är rätt kul att kika sen och se vad som händer.. Lycka till!
Fru Johansson
hade den där veckolistan i gamla dagboken så jag lägger in den här
VECKOBARN
MÅNDAG:
Måndagsbarn är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart. De som är födda på en måndag är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig och hänsynsfull.
TISDAG:
Tisdagsbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart. De som är födda på en tisdag är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.
ONSDAG:
Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär. De som är födda på en onsdag har i regel snabbuppfattningsförmåga, de är intelligenta och läraktiga, men de kan ofta vara självsvåldiga.
TORSDAG:
Torsdagsbarn får slita tungt. Torsdagsbarn gör fin karriär. De som är födda på en torsdag är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.
FREDAG: Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott. De som är födda på en fredag är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur i kärlek.
LÖRDAG:
Lördagsbarn får arbeta för födan. Lördagsbarn får slita hårt. De som är födda på en lördag har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.
SÖNDAG:
Söndagsbarn är sött och snällt. Söndagsbarn har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har livlig fantasi.
Hallå tjejer !
Hur e läget idag ? Bra här . Max sover just nu så jag passar på att kolla läget på nätet en sväng ..
Sen ska vi ta en promenad tänkte vi .. jag, Max, sambon o Dolly (hunden) .
Har precis suttit o läst i NSD på nätet, var en artikel om min familj där idag .. alldeles tårögd efter att ha läst den, var så fint skrivet ..www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
Hmm, blev fel med länken .. men här kommer den rätta: www.nsd.se/artikel.aspx
zasu
läste den nyss..
va jobbigt allt måste ha varit
hej
såg att förra var stängd men nu har jag sparat i mina favoriter så att jag kan ta mig in här
hoppas allt är bra med alla och här är det bra i Hudik
fortsatt trevlig sommar
Hej Zasu! Läste artikeln på morgonen. Vad hemskt för er! Att vissa personer måste gå igenom en massa saker...man undrar ju varför....
Kram
Oj, vart aldeles tårögd, skönt att allt går åt rätt håll! Hoppas att de får en underbar resa till Turkiet.
Härligt att kunna gå på en ordentlig promenad!! Ha det så skönt i den ljumma sommarkvällen!
Buhhh, jag trode jag skulle ligga och föda barn nu, istället sitter jag i sängen hemma och tjurar.
I går var vi upp till sunderbyn för jag har haft små vattninga skvättar som kommit, de ville kolla om det var vattnet som börjat komma. Dessutom ville de kolla om min klåda berode på levern. Hade visst lite feber också så de tog blodprover. CTG:n var bra, proverna fina, men inget vatten, så vi fick åka hem igen.
Vaknade i morse av att det blev blött i trosorna, steg upp och gick på toa, såg då att det kommit "rosa vatten" nu. Gick och la mig igen (kl var fem på morgonen...), sen kom det ytterligare några skvättar fram till kl 8, då ringde jag min bm, fick komma på en gång. Hon konstaterade att det måste vara fostervatten (visade ett trosskydd :) och ringde förlossningen, vi skulle åka upp kring lunch. Gick hem igen, hade lite sammandragningar och ytterligare någon skvätt.
Vid lunch åkte vi upp, väldigt förväntansfulla, fick göra CTG, hade sammandragningar var 10:e minut, annars lungt. Visade sig dock att jag hade feber så de tog blodprov som sen visade sig vara bra. Efter låååång väntan fick vi komma in till doktorn och göra UL, hon konstaterade att det var lite vatten, precis på gränsen till för lite. Dock kunde hon inte se något vatten vid undersökningen, så vi fick åka hem igen, utan konstaterad vattenavgång :C. Vi ska upp i morgon för nytt UL och kolla vattenmängden, men jag är så less nu, vill bara grina, varför ska det hålla på och luras?!
Behövde bara skriva av mig lite å klaga...
Zasu - Så fruktansvärt jobbigt, skönt att de mår bättre idag o hoppas de får en riktigt fin semester o bara umgås o latar sig i turkiet...