• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Lyckan1

QuteCat: Grattis till bebban i magen

• HelenZ

qutecat: Grattis och välkommen! Känns som nyss jag var i v.9 nu är jag i v.26 tiden går ganska snabbt bara man kommer över det där kritiska stadiet...

Nu ska jag åka till Kiruna tjejer, har mina föräldrar där, så föd lite bebisar medans jag är borta!
    (inte för att jag kommer kunna hålla mig härifrån, det finns internet i Kiruna också haha)

• minnapinna

Helenz,
    jag ska försöka föda en bebis iaf. :)

Qutecat,
    välkommen till oss.

• QuteCat

HelenZ: Ja det är dessa kritiska veckor man är mest orolig över. Har haft en del blödningar så jag hoppas bebben stannar kvar i magen

Minnapinna: Tack tack

• minnapinna

Jahapp. Så var man hemma igen efter ännu ett besök på MVC. Jäkla skit kropp som inte kan sätta igång ett värkarbete! Magen hade KRYMPT (!) sen förra gången med 1 cm så barnmorskan var lite "konfunderad". Hon bokade iaf in mig på Spec. Mvc i Sunderbyn på fredag (nästa vecka). Hon sa att de kommer köra en CTG kurva och känna på livmodertappen (om den är mjuk osv.). De kommer nog sätta igång mig antingen nästa helg eller kanske vänta till måndagen, sa hon. Vi har alltså bebis senast onsdag 26:e juli. Snälla, snälla kroppen: sätt igång förlossningen innan - jag vill inte bli igångsatt!

• Sciarlotta

Jag har oxå varit till barnmorskan idag, v.36+0. Alla värden var bra. SF-måttet hade stigit 3 cm på 10 dagar! Är nu uppe i 37 cm, hade som mest 33 med Helmer. Så det är inte så konstigt att man känner sig stor och klumpig. Kan inte föreställa mig hur stor jag kommer vara om jag går över tre veckor. :-S

Barnmorskan kände och klämde lääänge, hon var osäker på om huvudet var upp eller ned. Men till slut kom hon fram till att det var huvudbjudning rörlig-ruckbar. Får väl se om den nånsin fixerar sig.. :-P

• Aquagreen

Qutecat - Grattis o välkommen till oss.....

MINNAPINNA - Ja den gungar skönt Hoppas de sätter igång så du slipper igångsättning men oftast slipper man den när man "hotar" bebisen med igång sättning

Svar på tråden Luleå del 3