• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • Twicted

använde sunsilks  shampoo och balsam och tappade massa hår.. (har typ som en tuppkam i form av ett T av det hår jag tappat som växt ut...)  sambon testad och det och tappa massa hår.... efter att jag börtjade med barnängens shampoo så slutade jag att tappa hår...

• Jessyelina

plastpåse förstås...

Ingen Ärta ännu
  • AdrianK

Läste ett inlägg om tensider som används i Schampoo som även används i rengöringsmedel. Ett litet förtydligande här:
    Tensider i dess former löser upp fett och används i princip i dom flesta rengöringsmedel.
    Diskmedel bland annat. Citrus-frukter har naturliga tensider och därav så är tensid-halten i "citron-doft-diskmedel" innehåller högre.
    Tänk på detta om ni köper citrus-lukt-schampoo.
    Dvs, det löser upp hud-fettet.
    Kan även tillägga att tensider används i klotterbortagning.

• flingflong

Hihi. Du får faktiskt nämna affärer om du nu inte äger/(eller någon nära) den själv..

Jaha, så inpackning kan vara hjälpa det. Vad bra, då ska jag prova det. Har nog aldrig använt en hårinpackning förutom hos frissan när jag tänker efter..

O så ska jag inte bleka håret 3 gånger heller då...

Livet är bra kul ibland...
  • NennasuS

Jag måste då säga att jag blir inte klok på shenet.se, är det någon som kan säga vilka ingredienser man ska kolla efter på shmpona, förutom SLS? Någon som kanske förstår shenet bättre??

• flingflong
    Jessyelina skrev 2006-07-26 10:56:20 följande:
    Vill minnas att man kan lägga i vanlig bassalva INTE FET och massera in det och ha i över natten samt tvätta håret me ett milt schampo efteråt på morgonen. man kan ha en olastpåse eller badmössa på huvve så blir inte kudden klibbig.På sommaren får man ju ofta torr botten pga sol, salta bad och att man tvättar håret ofta Ingen Ärta ännu
    Vanlig hudsalva?

Jag hade ett schampo som funkade bra innan men det funkade ett par månader, sen blev det likadant ändå.

Det har varit så i ett par år nu så det är inte för sommarens skull tyvärr.
  • Jessyelina

Grodan: heeheee... Varför inte det kanske sku va SNYGGT på dig me pissgultoch orange hår och röd flagande hårbotten!!! kanske ett nytt mode? hihi...

NennasuS skrev 2006-07-26 11:00:00 följande:
    Jag måste då säga att jag blir inte klok på shenet.se, är det någon som kan säga vilka ingredienser man ska kolla efter på shmpona, förutom SLS? Någon som kanske förstår shenet bättre??
     Jag fattar inte riktigt heller den länken men den som finns på sida två eller tre kanske iaf i början som är på engelska så där står det om alla såna grejer... Jag kan lägga in den i trådstarten.
    Ingen Ärta ännu
  • Jessyelina

hudsalva sån där bassalva från apoteket som inte luktar osv... nu bor jag inte i sverige så vi har bara finska produkter här så det heter olika här från där så jag vågar inte nämna något men typ bassalvor iaf...

Ingen Ärta ännu
  • flingflong

Ok, ska kolla där då. Tack för hjälpen. Nu måste jag åka till jobbet strax. Bläää...Vill inte alls idag...

Svar på tråden Varning för denna produkt!