• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • Jessyelina

Poena: Nu råkar det vara så att det INTE är ENDAST EN person som tappar masor av hår av just Sunsilk...

BF+1 idag
  • Jempisen

Sunsilk är hemskt!! Har fortfarande ont i hårbotten efter att ha använt det schampot!

Jag kan ju varna lite från att köpa dyra produkter från Skin Doctors! (Gör reklam i tidningar om att deras produkter fungerar som ett plastigkirugiskt ingrepp)
    Köpte en liten tub som skulle ge putigare läppar, en mot ringar under ögonen och en mot påsar under ögonen.
    Lip pouten ger små stickningar i läpparna, men det är allt! Smakar illa med!
    Mina ringar är kvar under ögonen, likaså påsarna!

Det jag kan skriva som plus är att krämerna ioförsig känns ganska sköna, men på tok för dyra!! Då funkar vilken fuktighetskräm som helst!

• Indianica

Vilket företag tillverkar Sunsilk då? Har för mig att det hela tiden börjar ryktas om att denna typ av schampon är dåliga för håret, det är därför jag aldrig köper dem. Det var väl samma med Panthene Pro V och Organics t ex. Kanske är samma skitföretag som tillverkat alla "hårdödare"?

• eyry

jag mår jättebra av rosenserien men däremot acnix fick jag sår av!!

• Flutterby

Vill "varna" för Head and Shoulders "nya" schampon, de har så mycket parfym att jag blev jättekonstig! Ändå var det inte jag själv som använt det, utan det var min mamma som var här en dag o jag nös, blev snuvig etc. Jag frågade om hon hade parfym på sig, men nej, det var _håret_ som luktade! *blä* Är ni känsliga för parfym så undvik det schampot!

• Jessyelina
    Indianica skrev 2006-07-25 09:54:09 följande:
    Vilket företag tillverkar Sunsilk då? Har för mig att det hela tiden börjar ryktas om att denna typ av schampon är dåliga för håret, det är därför jag aldrig köper dem. Det var väl samma med Panthene Pro V och Organics t ex. Kanske är samma skitföretag som tillverkat alla "hårdödare"?
    kan vara möjligt...

Såhär är det med silikoner som finns i schampon.

Vanliga dagligvaruhendels schampon innehåller silikoner och vissa salongs också. Man kan ju inte laga ett trasigt hårstrå vilket de oftast lovar så silikonet funkar som ett slags "lim"

Skillanden på S (salongs) och DVH (dagliogvaruhendel) är att det är förbjudet för salonger att sälja produkter med silikon som icke är vattenlösligt men det finns ingen regel på DVH schampoföretagen.
    De kan eg. lägga i va fan som helst och säga att det är ett schampo...

Vattenlösliga silikoner "lagar" ju håret för stunden och täpper inte till alla hårsäckar och bygger inte upp lager på lager me nytt silikon som till slut gör hårstrået "mättat" så det brister. Tänk er att smeta på lim på lim på lim... Ni anar effekten?
    BF+1 idag
  • Indianica

Okej, tack för infon. Då ska jag alltså fortsätta med mina salongsprodukter....

• Jessyelina
    Indianica skrev 2006-07-25 10:01:09 följande:
    Okej, tack för infon. Då ska jag alltså fortsätta med mina salongsprodukter....
     Då är du ju på säkra siden iaf. Och är det något som INTE passar din hårtyp osv så har dom ju tips o råd  för det...

Lite OT

Jag brukar säga att man skall prata med sin frisör om detta om man är osäker men då brukar det komma påhopp om att Klart frisören säger så och så för att de vill tjäna pengar på dig och att du köper desar dyra shampo. Men det är inte så kul för dem att "reda upp" förstörda hår, de går tex inte att färga ett silikonförstört hår.

Lika bra o säga det INNAN eller IFALL någon tänkt börja me det här också
    BF+1 idag
  • Pokergirl

Jag har en allmän varning, dock inte en specifik produkt, och det är för att göra naglar i akryl eller gele. Jättefint när dom är fräscha och hela, men ens egna naglar blir helt förstörda under och när man tar bort den konstgjorda nageln har man tunna, skivade, mjuka naglar som är jättefula! Dessutom är risken att få infektion och svamp ganska stor.

• 700523

Ser att ni varnar för sunsilk...
    Vill passa på att varna för ännu ett märke - GLISS

schampon som "reparerar" och gör håret glansigt lägger sig som en hinna på håret och i hårbotten , med ev reaktioner som följd. Ska du färga håret och har använt nåt av dessa schampon tar inte färgen som den ska..

Har ALDRIG haft problem förrens jag använde gliss - då fick jag en röd och irriterad hårbotten

Svar på tråden Varning för denna produkt!