• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • nova o isa

Jessyelina,
    TACK för det tipset!!
    jag använder sunsilk shampoo, balsam och inpackning. Började använda i våras och fasen vad jag löser hår!! Helt otroligt! har aldrig någonsin ens funderat på att det har med dessa produkter att göra.. *känner sig idiotisk*

Tack! Ska passande nog till frissan på onsdag..

• Jessyelina

varsågoooood! har försökt få kontakt med dom på SS och fråga va dom egentligen lägger i sina produkter men de är väldigt hemliga på hemsidan inga kontaktuppgifter.. OCh VA MÅNGA VI ÄR SOM ÄR DRABBADE.. Alltså INTE en slump.... Har en tråd om det på www.helgon.net också och där är et massor som har upplevt samma sak....

BF idag... Ge mej värkar!
  • Elsans

Jag kan passa på att varna för sunsilk shampoot mot kli i hårbotten (anti-itch, den aprikosfärgade). Den svider som faaaan! gör inte direkt en känslig hårbotten bättre.

Biotherms shampoo är också skräp. Håret blir som en risbuske som är helt omöjligt att redan ut, både torrt och blött, och balsamet hjälper inte till ett dugg med det. Luktar gammalt gräs gör det också.

• apelsinmandarin

jaha där fick man svaret på varför man fäller hår som man gör... jävla shampoo!

• Cornette

Jag är väldigt torr runt ögonen och köpte då Lancômes svindyra ögonkräm, kan tyvärr inte säga exakt vad den heter eftersom den är slängd. den torkade bara ut ännu mer och sved som fasiken! Nu kör jag med Vevay budget variant och den är super!

Skadeglädje är den enda sanna glädjen.
  • Skarpa

Lusan1: Håller med om Sunsilks anti-itch-shampo. Till och med Coops egna funkar bättre mot kliande hårbotten än det!

• Elsans

emeraldy: jag trodde ju det. Jag skulle lyxa till det lite med fin-produkter och så blev det så! usch, vilken besvikelse.

Glas: visst är det hemskt! jag är glad, nu när jag läser om folk som har tappat håret av deras andra shampoon, att jag slutade efter första gången.

• CrazyOne

Konstigt.

Jag använder Sunsilk, Herbal Esences, St Ives, Finesse osv osv.
    Har aldrig haft problem med att tappa hår...

• Emeraldy

Nä, jag måste också säga att budgetschampon fungerar bra på mig (har ändå ganska långt hår).

Däremot lyxar jag ibland och köper salongsschampon, och visst känner jag att det är kvalitetsskillnad...

Svar på tråden Varning för denna produkt!