• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • NennasuS

Nu har jag varit och shoppat lite på bodystore.nu Nu ska det väl bli ordning på barret. Får jag hoppas!!

• cucy

Hej! Jag användre just nu sunsilk (den rosa) och har faktiskt tänk på att jag tappat väldigt mkt hår de snesate dagarna!!! Mycket mer än vanligt, när jag drar fingrarna genom håret så lossnar hur mkt som helst!!! Ska genast gå in i badrummet och slänga dessa flaskor, ALDRIG mera SunSilk!

• cucy

Hej! Jag användre just nu sunsilk (den rosa) och har faktiskt tänk på att jag tappat väldigt mkt hår de senaste dagarna/tiden!!! Mycket mer än vanligt, när jag drar fingrarna genom håret så lossnar hur mkt som helst!!! Ska genast gå in i badrummet och slänga dessa flaskor, ALDRIG mera SunSilk!

• Banana82

nivea har en ansiktskräm som ska ge lyster och inehåller aprikosextakt, hela mitt ansikte svullande upp av den och det blev illrött

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Ankmor

ProudWoman, då ljög de ju inte ialla fall! Du lös som ett stoppsljus i en korsning

Nä fy för sådana produkter!!

• Melisabeth

En fråga... Använder inte sunsilk schampoo, men balsam... är det samma sak med det?? ngn som vet??

Har trott att det har med de naturliga cyklerna i håret att jag tappat mkt hår senaste året.. men skulle kunna vara ngt sånt alltså??

Som sagt, är det samma med balsamet???

• Jessyelina
    Melisabeth skrev 2006-08-04 20:28:54 följande:
    En fråga... Använder inte sunsilk schampoo, men balsam... är det samma sak med det?? ngn som vet??Har trott att det har med de naturliga cyklerna i håret att jag tappat mkt hår senaste året.. men skulle kunna vara ngt sånt alltså??Som sagt, är det samma med balsamet???
     Det är nog samma ingredienser om inte mera koncentrerat i balsamet...

KASTA
    Älskade MALTE äntligen är du här!
  • shine

Ahhh shit. Jag använder bara sunsilk och har tappat skitmycket hår!!!
    Har så tunnt så tunnt hår nu så ni anar inte =(
    Så det kan vara det som är problemet. Ska på en gång kasta alla min flaskor.

Nån som har tips på nåt bra schampo när man har VÄLDIGT tunnt hår? (har tappat enormt mycket ca 50%)

Svar på tråden Varning för denna produkt!