• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • Ankmor

Denna tråd har "öppnat ögonen" på mig! TACK TS för att du startade tråden!!
    Jag har använt Sunsilk anti-itch ett bra tag nu och tappar jättemycket hår, trodde som många andra att det var fel mat och stress mm...Ska till frissan imorgon och då frågar jag henne om en bättre produkt!

En fråga; hur är det med Schwarzkopfs produkter? Innehåller de också SLS/SLES etc eller är de "ok"?
    Är det någon som vet?

• Indianica

Tack Bimsan!!!Jag funderar på att återgår till Urtekrams schampoon. De använder försåpad kokosolja istället för sodium laureth sulfat. Inga silikoner alls vad jag minns. Trodde håret skulle bli fett av alla oljor de innehåller, men det blev det inte. Även Weleda hade ett kastanjeschampoo som var bra. Hade bara sådana schampon i tonåren. Synd att de är lite svåra att få tag på, säljs bara på vissa hälsokostbutiker och på www.bodystore.se t ex.

• Jessyelina

Jo varsågoda för att jag startade denna tråd men jag skulle icke kunna gå me mitt samvete att en massa tjejer blev skalliga pga Sunsilks j***la konstiga medel dom har i....

Mina vanliga Frissa-schampon innehåller också de ämnena fast jag antar att det är i mindre mängder och i annan kombination  för det har inte varit problem me håravfall alls sen jag bytte till dem så det finns inget att välja på liksom UTAN dessa ingredienser tydligen.

Och tills jag hittar det måste jag ju tvätta håret me något OCH då väljer jag nog ett jag inte blir skallepär av...

BF+1 idag
  • Trollvinter

Det som står först i innehållsförteckningen finns d mest av i produkten, d e lag på det.

SLS gör att schampot/tvålen löddrar (bla), det är en tensid.

• Jessyelina

Trollvinter: Välkommen hit du kanske har lite mera erfarenhet ni pluggar väl om sånt i skolan?

Ingen Ärta ännu
  • Indianica

Det är väl inte sodium lauret sulfat som är jättedåligt och får en att bli skallepär? För mina 2 salongsprodukter har det som första ingrediens. Ingen som vet vad den där dåliga silikonen som lägger sig på strået och inte kan tvättas bort heter?

• Jessyelina

Indianica: den heter olika saker man hittar den i länken som Bimsan lade in förra sidan

Ingen Ärta ännu
  • flingflong

O jag som precis köpt Sunsilk då jag inte hittar nåt schampo som funkar för mig. Inte konstigt att det brände i hårbotten på mig de första gångerna. Någon som har tips på hur man ska göra när man har kliande hårbotten men inte torrt hår? Något bra schampo för det?

Livet är bra kul ibland...
  • Jessyelina
    flingflong skrev 2006-07-26 10:51:07 följande:
    O jag som precis köpt Sunsilk då jag inte hittar nåt schampo som funkar för mig. Inte konstigt att det brände i hårbotten på mig de första gångerna. Någon som har tips på hur man ska göra när man har kliande hårbotten men inte torrt hår? Något bra schampo för det?Livet är bra kul ibland...
    På apoteken har dom säkert droppar som man kan lägga i min förra sambo var jätteIDIOT han "råkade" bleka håret hemma tre ggr på samma dag... PUCKO så hans hårbotten brändes upp typ. Då köpte jag något på apoteket som var bra för hårbotten. En BRA inpackning för håret kan man även lägga i hela håpret inkl botten o ha över natten så brukar det lindra.
    Köp ett på någon "snäll" och häslosam affär... För att inte gör reklam...
    Ingen Ärta ännu
  • Jessyelina

Vill minnas att man kan lägga i vanlig bassalva INTE FET och massera in det och ha i över natten samt tvätta håret me ett milt schampo efteråt på morgonen.
    man kan ha en olastpåse eller badmössa på huvve så blir inte kudden klibbig.
    På sommaren får man ju ofta torr botten pga sol, salta bad och att man tvättar håret ofta

Ingen Ärta ännu
Svar på tråden Varning för denna produkt!