• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • NennasuS

Nu senaste veckan har jag tappat grymt mycket hår, men idag fick jag leverans från ett hälsoapotek haha. Så nu ska håret få sig lite näring och inte bara kemikalier....

• Pokergirl

borde det inte vara dags att anmäla sulsilk, med tanke på hur många som har fått håravfall av produkterna.

• symaskinen

Natusans barnshampo och "no more tears"-balsam med parfym i...fina flaskor...men att ha parfym i samtliga produker till lite större barn...usch! De är ju fortfarande känsliga! Även allergiska barn måste ju använda balsam. Varför kan då inte de som gör produkter för barn tänka på att en stor grupp är överkänsliga mot parfym, men att de kan tycka funa flaskor är roliga endå.

• Trollvinter

Shine: Testa Bona Cures serie (schwarkopf), tex Moisture Kick, Light Volyme eller Repair Rescue, billiga frisörschampon som jag tycker e jättebra.

• Ramunda

Hur är det med Wella då?? Nån som vet nått eller??

• Tina83

nån som vet hur frisörschampot XL är?

ni vet, gula förpackningar, ganska bra pris på dem också...

är det inte vattenlösliga silikoner i dem? annars är nog de ett bra köp, kostar inte mycket.

• Tina83

oj, mitt inlägg var inte menat som reklam, utan mer en fundering...jag har själv inte provat det

• Banana82

alltså, är det vattenlösliga silikoner så är det ingen fara för håret, men många ica-schampoon har icke vattenlössliga silikoner som bara byggs på varje gång man tvättar håret...

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • ennasuS

schwarzkopf eller hur det nu stavas, shampo, är itne bra. inte för mitt hår iallafall. det la sig som en hinna över håret. nästa gång man skulle duscha tog det jättemycket vatten i håret innan håret blev genomblött.. har bytt tillbaks till wella nu...

• Melisabeth

Testat annat balsam nu... iofs bara en gång ännu... men det funkar inte lika bra på mitt risiga barr, så får hoppas att håravfallet stoppar iaf.......

Taskigt om det är så, eftersom sunsilk är typ enda balsam som jag inte behöver använda ½ flaska per tvätt för att få håret möjligt att borsta igenom.... Kanske är för att det inte lämnar ngt hår kvar iofs =/

• NennasuS

Tina83
    Hoppas vi får fina svallande lockar nu då

• Nalanie

Länken till www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php är ju jätteintressant! Synd att det inte finns någon svensk sida, de snällaste produkterna verkar inte finnas i Sverige alls.

Jag försöker alltid läsa innehållet på allt jag köper..Men tyvärr är det svårt för en icke kemikunnig att lista ut vad som är minst giftigt.

• Nalanie

Förresten, är det nån som har någon annan lista där de listar innehållsförteckningar på olika sk skönhetsprodukter?

• Tina83

Nennasus:

ja, jag beställde ett jojobaschampo med naturliga ingredienser, 400 ml för runt 40 spänn.

o jojobaolja, barnschampo, dagcreme o vitaminkur. o ett jordgubbsschampoo. gick på 300 spänn.

längtar!

• NennasuS

Tina83

Hehe, kul jag beställde oxo ett jojoba, kan det vara samma? Men det stämde inte vad som stod på hemsidan och på flaskan tyvärr. Skulle vara för alla hårtyper, men på flaskan står det normalt till torrt. Men det spelar kanske ingen roll. Men jag bytte med min mor som beställde den för torrt, vilken var för alla hårtyper. Hoppas det inte blev invecklat nu...

• Tina83

ok, det låter som samma....400 ml för runt 40-50 spänn..

o det stod för alla hårtyper. men jag brukar köpa för normalt till torrt, så det blir nog bra.

kul var det att handla där! ska fortsätta med det!

lite annorlunda grejer, o inte alls dyrt, beroende på vad man köper förstås....

Svar på tråden Varning för denna produkt!