• Jessyelina

Varning för denna produkt!

Hoppas det är OKEJ nu att starta en sånhär tråd här på FL. Har kollat me moderatorerna på forumet och det LÄR vara ok så länge man inte gör reklam så...

Här får man varna för produkter man köpt som verkligen var skit! T.e.x shampon, smink, rynkkrämer, dyra kläder som gått sönder vid första användningen osv  osv...

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:05:13:
    www.natural-health-information-centre.com/sodium-laureth-sulfate.html

Länk om farliga ämnen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 11:06:34:
    www.ewg.org/reports/skindeep2/search.php

Länken innehåller sökfunktionen där man ser hur "riskabelt" det är att använda olika produkter. Notera att OFTAST är barnoljor o sånt markerade med RÖD plupp. Alltså INTE BRA ALLS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-26 13:26:19:
    www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm
    Mera produkter (barn)
  • Svar på tråden Varning för denna produkt!
  • miniGrynet

Jag VET att jag gör det som man inte "fick" göra nu, och jag ber om ursäkt innan.

Jag har aldrig haft problem med de här s.k. ica-shampoo som nämnts, och har då använt dom i flera år.
    Men däremot så har jag fått ordentliga problem med fler märken som jag köpt hos frissan, så för min del så är det väl så att jag inte tål de "dyra o fina" shampo-märkena.

Men till dig som försökt få kontakt med tillverkarna, står det inte nummer o adress på flaskan? För mig att det brukar göra det, stå nån kontakt info på flaskorna.

Skönt att ni slutat tappa hår när ni bytt shampo, det är aldrig skoj när det blir så!

• Elsans

Jag har använt, och använder fortfarande, ica-shampoon och de fungerar bra. Just sunsilk gör det dock inte.

Nu tänker jag skriva om en produkt-serie som mååånga tycker är super så tur för mig att man inte får skriva emot! Dermalogica. Vilken skit! jag har provat 4 olika rengöringar och alla förutom den för väldigt känslig hy är suuuuperstarka, jag blir supertorr och röd. Den för känslig hy känns inte som att den gör rent alls. Fuktcremen är också skräp, har dock bara provat 2. De blev jag också röd av plus att det kliade och sved av dem också. Usch och fy!

• elmah
    KMS daily therapy (fixx?) shampoo

en frisör schampoo som är riktig kass! ska tydligen vara bra för torrt hår men mitt hår kändes plastig och stel och torrt... och den ska ju vara tvärto! skumma grejjor

nu är det stopp i hjärnan, återkommer imon.. har fler misslyckade grejer bakom mig
  • Emeraldy

lusan: bra att du provar de här dyra grejerna, så jag slipper gå på de nitarna

• Elsans

emeraldy: Visst är jag snäll! Kan bidra med några fler när jag ändå håller på!

Synchroline och rosenserien: De gav inga men, förutom för plånboken, men de fungerade inte. Clinique poreminimizer: mmm visst! jättebra med någonting som lägger sig i porerna så de ska se mindre ut men pormaskarna blir större och fler. Vichy normaderm från apoteket: Fungerade ett tag för att sen göra hyn hundra gånger värre.

• Jessyelina

Reglerna är dock:

Ifrågasätt INTE någon annans erfarenhet om du tycker olika
    Skriv inte onödiga inlägg
    Förklara VARFÖR du varnar för denna produkt och  din erfarenhet

BF idag... Ge mej värkar!
  • Poena

Vadå inte ifrågasätta andra? Det är ju så olika, det finns ju de som får otroliga allergireaktioner på hårfärg, men de kanske är en på 100 000 och bara för att de får jättebesvär betyder ju inte att produkten är dålig/farlig!

Likadant med hudvård, det är väldigt individuellt hur ens hud reagerar på en produkt och det gäller att välja produkter som passar ens hudtyp! Om t ex Agda 55 år provar dyra Lancômeprodukter för fet hud, när hon själv har torr hud, ja då är det klart att resultatet blir dåligt (ett exempel bara).

Det går ju inte att få en verklig uppfattning om en produkt om man inte kan säga att man själv haft mycket bra erfarenheter av den!

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Flutterby

Har inte själv provar Sunsilk, men efter att ha läst om era erfarenheter så tänker jag aldrig göra det heller! Fructis använde jag ett tag, men se'n sa min frissa att det är jättesvårt att färga ett hår som tvättats mycket med Fructis, eftersom det lägger sig som en hinna på hårstråna, färgen fäster helt enkelt inte! Då slutade jag använda det schampot!

• chakra

KMS daily therapy (fixx?) shampoo

Håller med! Mitt hår blev också sämre med deras shampo/balsam.

• Jessyelina

Poena: Reglera finns just därför att det blir en massa tjafs och onödiga diskussuioner så alla varningar lätt försvinner om de inte följs. Eftersom SÄKERT en massa människor är nöjda me de och de produkterna så få de starta en annan tråd där de lovordar dessa produkter.

Måste hållas rätt strikt just pga att det ska vara LÄTT att hitta inlägg om man vill.

Då kan ju Agda 85 år själv skriva att hon använder produkter för fet hud fast hon har torr hud så förstår nog alla varför hon har "problem"

BF+1 idag
Svar på tråden Varning för denna produkt!