• snuffsan74

pergotime

hej hej

Börjar med pergotime imorg,
    undrar om någon kan svara mig hur det är?
    Om man förändras på humor el något,
    Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?

• Svar på tråden pergotime
  • majsan26

hassel70- ja, då menar jag 15 månader, för det är kollat att jag har ägglosning varje månad. Vi började i verkstan i maj 2005.

achwell- hade du ingen ägglosning innan heller? Jag trodde att pergo var så starka att dem sätter igång ägglosning till alla! ojjj vad okunnig jag var.... Hoppas du får det igång snart!

kramar till er!

• Achwell

majsan26: Nej, jag hade ingen ägglossning innan, inte vad jag vet ialla fall. Det är väl meningen att pergo dels hjälpa ägget att växa till sig och sen släppas iväg ja sätta igång ägglossningen. Men när jag testat med stickorna så har de alltid visat negativt. Sen har jag inte kännt någon heller.. i magtrakten. Jag antar att jag inte har haft någon ägglossning. Så fort jag får svar på mitt blodprov kan jag veta med säkerhet om det varit ägglossning. Men det får jag inte veta förräns om 1½ vecka.. typ. Ja, tack, jag hoppas jag får igång det snart.

• blondi75

hejsan alla. ja då e man på 4 dagen med pergo ( dag 8). Sista dagen imorgon.. O sen nästa onsdag e det dags för min ovitrellespruta. E så spänd över slutresultatet.. En stor kram till alla som käkar era pergo o e under behandling nu!!!

• snuffsan74

hej hej också min sista dag imorg

men jag skall inte ta någon spruta,

Jag har läst lite härinne och jag undrar varför man tar den sprutan?

Sen har jag också läst att samtliga skall på återbesök ca 2 veckor efter dem slutat med pergotime eller är det bara för dem som tar sprutor?

Lite nyfiken men vill så gärna veta, min läkare sa till mig att nu i 3 mån skall jag äta pergotime i fem dagar om inte detta hjälper mig så skall jag ta sprutor,
    tar man dem själv?

Annars mår jag jätte dåligt av tabletterna typ biverkningar,
    När man tänker på varför jag mår så, så är det inte så farligt..
    Annars bra me er alla???

• Achwell

Min läkare sa att vi skulle försöka 4 gånger med Pergo.... men det är ju lite svårt att ta andra omgången Pergo när dels,
    * läkaren är på semester,
    * man har inte fått ägglossning och
    * dels så har man inte fått någon mens.....

Jag antar att när jag kommer på besök igen så blir jag väl satt på Gestapuran och Pergo igen. Jag hoppas det tar sig snart. :-|

Ja, snuffsan74, jag har heller inte hört talas om någon spruta. Vad är den bra för? Hoppas biverkningarna går över snart snuffsan74.

• blondi75

Snuffsan74!

Ovitrelle heter sprutan jag tar.. så här står det i mitt informationsblad!
    1.
    Ovitrelleanvänds till kvinnor som genomgår assisterad reproduktionsteknologi. (IVF o sånt). Först ges andra läkemeldel för att få till stånd tillväxt o utveckling av flera äggblåsor som innehåller ägg.Ovitrelle används sedan för att äggblåsorna ska genomgå slutlig mognad.
    2.
    ovitrelle används oxå till kvinnor som ej producerar ägg eller som producerar för få ägg. Det ges då för att få till stånd ägglossning efter det att andra läkemedel använts för att utveckla äggen..

Jag äter alltså då först pergo o sen en spruta för att få ägglossning (2.)

jag ska till läkaren vid beräknad mens sen för att se om det blir nåt. har ni fler frågor så fråga på.jag kan ente mkt men vi hjälps åt!!!!
    kram på er!

• blondi75

Snuffsan 74!

Glömde en sak. Min läkare sa att oftast så börjar man med pergo o om det ente funkar så kör man med sprutor. men han vill vara effektiv o ente slösa med tiden så han satte mig på pergo o ovitrelle direkt. Han sätter sprutan på mig då jag ändå ska dit o kolla så att mina ägg ser bra ut.
    Funkar ente denna kombination så kommer jag att få ta andra sprutor (antagligen de som din läkare pratat om) o då tror jag att man tar dom varje dag.. O dom får man nog ta själv. men funlar det absolut ente för mig så går jag till distriksköterskan så får hon ta dom på maj. Så det så (hatar sprutor ju)...

• Achwell

blondi75: Ahaa... okej, du kör en sån kur. Ja, men det var väl bra att din läkare inte ville slösa på tiden. Min läkare verkar då inte alls ha bråttom fastän han sa vi mitt första besök "Vad jag förstår så vill väl du vara gravid igår"... hehe.. han verkar ialla fall förstå min frustration lite granna.

• Fru Mi

Jag hade inga biverkningar och blev gravid på andra kuren. Sonen fyller två år om en månad. Lycka till allihopa!

• ior06

Hej på er kämparglada!
    Jag hoppar in här bland er om det är ok!? Jag har ätit min andra kur Pergo (nu dubbel) och hoppas innerligt att jag denna gång ska få ÄL. På första kuren gav inte stickorna alls utslag. Hur vanligt är det att inte ha ÄL mha Pergo, tro? Har inte bestämt mig om jag ska testa denna gång eller bara köra på.....! Det sätter sig så i huvudet säger min gyn. Dock vill hon inte ta prov eller se hur många äggblåsor jag ev kommer att släppa. Konstigt! Inte heller vill hon ta blodprov för att se om jag har PCO. Har dock kontaktat en annan läkare (Gamla Stan) som jag hoppas reder ut allt mer noga. Hum!

Nu känner jag lite bubbel, stick och småkramp i nedre delen av magen. Är det ett bra tecken tro? (Man vill ju inte sluta hoppas även om allt kan kännas hopplöst ibland)

Aschwell; har hört att man ibland inte får utslag på ÄL stickor när man äter Pergo. Kanske hade du ÄL trots allt. Har du provat att tempa?

Blondie & Snuffsan;Hur mår ni?

Vi håller tummen för att allt ska gå bra för oss alla!/Ior

Svar på tråden pergotime