pergotime
hej hej
Börjar med pergotime imorg,
undrar om någon kan svara mig hur det är?
Om man förändras på humor el något,
Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?
hej hej
Börjar med pergotime imorg,
undrar om någon kan svara mig hur det är?
Om man förändras på humor el något,
Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?
Tack för signalerna blondi75!
Det har fortfarande inte hänt något på mensfronten. Jag var iväg till min kompis akupunktören idag så hon satte några nålar ihopp om att det ska hjälpa mig att få igång mensen. *HOPPAS*
jag har mens varje månad o det funkar bra oxå med ägglösning,läkaren ville inte skriva ut pergotime till mig,
hur fick ni pergotime?kan en dålig progestron prov i mensdag 21 ge mig rätten till pergotime?har inte gjort provet än,ska göra det nästa vecka på måndag.
glömmde skriva att när jag gjorde spolning dag 10 från första dan mens så sa läkaren att jag har ägglössning snart o att ägget är 17 mm stor,är det bra med 17 mm stor ägg?hon tyckte det va ok,men när jag läser här på fl,så står det att ägget ska va mellan 18-20 mm stor,jag känner mig förvirrad.
Lilla jag 2020!
hajhaj!
jag vet ej vad som berättigar daj till pergo. Jag e ej så ionsatt i det även om jag själv käkar det .. Äggblåsan ska vara 18-25 för att räknas som bra. Men 17 tycker ju jaf e ett gränsfall
det skiljer ju ente saj så mkt. Menmen,från 18 har jag fått höra av min läkare..
Achwell! Va,ingen mens än?? Grrrrrrrr.. när skulle den ha kommit dådå? Okej här kommer ännu fler baciller """"""%¤#%¤%¤%¤@£@$£$$$@££$@£$@£$£$£@$
kramar
blondie75!
tack för svaret. men det var 17 mm i dag 10,så kanske det blev större sen ,eftersom läkaren sa att du kommer att ha ägglösning snart om 2 dagar kanske,så dbetyder det att ägget har vuxit till 19 mm,med tanke på att det växer 1-2mm varje dag??!!elller,är jag ute o cycklar nu?
Blondi75: Ja... den skulle ha kommit som förra gången, efter 2 dagar...men denna gång är jag på dag 5 och ingen mens... Läste om en annan tjej som det tog 13 dagar för!! Så det finns fortfarande chans!
TACK för bacillerna! *KRAAM*
Hej tjejer!
Jag vill berätta ngt kuligt!
Jag har plussat!!!
Det är ju därför jag inte fått mens! Så Blondi75, skicka inga menssignaler nu.. hehe.. för några såna vill jag inte ha! Hihi!
Hur går det med pergon förresten, tog du sista pillret i lördags eller?
Hmmm... nu får vi hoppas att ägget vill stanna kvar och bli en bebbe!För vi har ju försökt så länge.
Kram kram på er!
Achwell!! e det sanT????????? Så hur långt gången e du? Fan asså-grattis
Hur gick detta till
Blondi75 --> Hur det gick till, jo förstår du, när en man och en kvinna tycker om varann väldigt mycket.... nej då.. hehe... den historien kan du väl
Jo... här ska du få höra. Jag åt ju Gestapuran i juli och sen Pergo, so far so god. Testade med stickor och fick inget äl-utslag. Sen gick min läkare på semester hela augusti. Och jag ville inte vänta på honom så jag försökte på egenhand. Jag mumsade Rosenrot (det har ju funkat för andra?) i ca 20 dagar, samt att jag gick på akutpunktur. Inget hände tyckte jag... förräns första helgen i september, då hade jag värsta äl-sekretet (stickorna sa fortfarande inget?!) så vi myste den helgen. Jag trodde inte på den äl eftersom stickorna sa ngt. Någon dag senare så pratade jag med gyn och de berättade att jag skulle köra pergo igen, denna gång dubbeldos. "Men jag har ju ingen mens sa jag". Jaha, nej men då tar du och äter Gestapuran i 10 dagar och sen pergo på 5:e dagen... bla bla bla... Ja.. så jag gravtestade mig för säkerhetsskull och sen satte jag igång med Gestapuran. Och ja..sen vet du vad som hände... ingen mens kom och jag blev fundersam.... "varför kommer ingen mens"... fick mensbaciller av dig
Men inget funkade. Så jag tänkte... äsch jag testar väl mig då.
Lång historia det här....
På lördag morgon gick jag upp o testade mig, tittade på stickan efter typ 5 sek och såg bara ett teststreck.. "äsch, vad trodde jag" tänkte jag o gick o lade mig igen. När jag vaknade igen (2 timmar senare) så såg jag att jag glömt att slänga stickan, men den här gången visade den två streck! Jag blev alldeless nipprig, vad nu... "äsch, det var ju 2 timmar sen, man kan inte lita på det där". Men jag köpte ändå Preg (ACO´s) och skulle testa igen på söndag morgon.
Historien fortsätter....
Söndag morgon, jag testade med Preg och även med en annan sticka. Efter ngn minut så visade det sig... jag hade plussat. Jag grät och gick av och an i badrummet... sen smög jag in till älskligen och berättade....
Där har du hela historien.