• snuffsan74

pergotime

hej hej

Börjar med pergotime imorg,
    undrar om någon kan svara mig hur det är?
    Om man förändras på humor el något,
    Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?

• Svar på tråden pergotime
  • blondi75

Oj 15 ggr? men det e din första gång med pergo? Varför har du ente fått börja med dom förrän nu?

Kram från nicke nyfiken!

• snuffsan74

hej hej

Klart att vi skall följas åt o ställa upp för varandra,

hoppas vi lyckas alla

kramar om

• HasseLina

Blev gravid med första pergo kuren, lillkillen är ett halvår nu så kämpa på. Jag kände ingen skillnad i kroppen från tidigare. Lycka till !

• Hassel70

Hej!
    Blev gravid på min första pergokur i mars (+otrivellespruta dag 15 efter VUL med 19mm ägg)men det slutade i MA och skrapning ca v 9. Körde sedan två vändor utan pergo, men bad att få ett nytt försök denna gång. Åt dag 5-9 och VUL cd13 då jag också hade "bra" ägg och tog sprutan på kvällen. (Har en släng pco by the way)
    Är nu i cd 19 och känner mig skengravid... hur nojig blir man inte..
    Lycka till alla, pergo känns bra, men jag har hört något rykte att det påverkar slemhinnan i livmodern så att det kan vara svårare för ägget att fästa? Någon som hört något liknande?

• blondi75

Hassel70!

Jag blev gravid i januari på min första kur med pergo+ ovitrelle spruta. Liksom dig då fick jag ma. detta fick jag i mars typ v 8.
    Rätt konstigt.... Menmen,efter flera månader så e det dags igen.
    Jag e jättenervös o rädd för hela denna process.Dels rädd för att ej bli gravid o dels rädd för att bli gravid o allt bara upprepas...

men jag ska försöka hålla modet uppe.. försöka....

• majsan26

blondi75 - jag fick aldrig pergo innan just för att jag hade en normal, till och med mkt fin ägglosning(som min gyn sa).

Nu fick jag pergo för att man inte kör (hör i malmö) med insemination i ostimulerad menscykel. Det är meningen att det skall vara ökade chanser.

fråga gärna mer!

• Hassel70

Blondi75 - Jag vet hur du känner..pirrigt som tusan.. jag försöker att inte leta symptom hela tiden, men har noterat att den här veckan efter ÄL så har det känts en hel del i äggstocksregionerna/mensvärk.. men inga ömma boppar. Än. hmm.. Jag försöker tänka att det ändå fungerade en gång (det tog) och varför ska man ha otur en gång till? (ma)

Majsan26 - lycka till! "försökt 15 gånger", menar du då 15 månader? Har två kompisar som lyckades genom insem, så man håller tummarna.

• Hassel70

Snuffsan74: glömde bort din första fråga om när chansen är störst att bli gravid efter pergokuren: min gyn kör med instruktionerna att boka tid hos honom dag 12-14 för att mäta hur bred äggblåsan är (och räkna så det inte är fler) Runt 18, 19, 20 mm så är det stor chans att det släpper inom 24 timmar (kommer inte ihåg exakt hur stora mina har varit, glömde skriva upp..:) Denna cykel hade jag 18mm dag 13 och gyn sa åt mig att ta sprutan samma kväll och "ge järnet" med sambon så mycket vi kunde närmsta dagarna.

• blondi75

Hassel70

Jag tänker nog oxå lite som du-att det har tagit sig en gång o att det måste gå bra denna gång. Hoppas det tar sig hos dig nu.det e iallafall spännande att vara på gång nu o har ökade chanser att bli gravid.. jag håller tummarna för oss alla här..

• Achwell

Jag har gjort min första pergokur (första tabletten 13/7). Men den resulterade inte tyvärr i någon ägglossning och det kommer heller ingen mens! **suck** Måste nu invänta att läkaren kommer tillbaka från semestern innan något mer kan hända. Det är kul att läsa att det gått bra för en del ialla fall, grattis till er som plussat . Jag ska definivt besöka denna tråd mer för att se hur det går för er! *Lycka till*

Svar på tråden pergotime