pergotime
hej hej
Börjar med pergotime imorg,
undrar om någon kan svara mig hur det är?
Om man förändras på humor el något,
Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?
hej hej
Börjar med pergotime imorg,
undrar om någon kan svara mig hur det är?
Om man förändras på humor el något,
Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?
ior06: Ja, jag har provat att tempa, men min temp ändrar sig dag för dag så det är jättesvårt. Det är så mycket som spelar roll verkar det som. När på dagen, fryser man, har man tränat, ska man sova, har man nyss vaknat.. mm... mycket. Intressant dock att du hört att man inte får utslag på ÄL stickor när man äter Pergo. Jag provar även billingemetoden (sekretmetoden) nu OCH stickor nu när jag äter RR. Så vi får väl se.
Ha det bra tjejor!
Det verkar som om alla här har fått prego utskrivet för flera kurer.. Jag har bara fått en kur utskriven och har ätit de nu 3 dagar. Ska in på vul den 30/8... Men varför har jag "bara" fått en kur för och alla andra flera?
Förlåt "Snuffsan74" för att jag inte svarade alls på dina frågor... men jag har inte så många bra svar... det ända jag kan säga är att jag mår inte dåligt utan tab.
ior06
Klart du får vara med oss. har du precis avslutat pergokuren eller? Sådana stick o så som du känner av i magen kände jag av på 3,4 o 5 dagen med pergo.. vet ej om du är närmre ägglossning än vad jag är. Min dag 14 e på onsdag.. just nu mår jag bra men har mått dåligt av pergon.Trött,illamående-konstig helt enkelt.. Jag längtar tills jag vet om det lyckas denna månad.. hoppas..
Yla: har också bra fått en kur i taget utskriven, enkel dos. Kan bero på att din gyn kanske gissar att du ska bli gravid på den? Som läkare ska man ju inte heller skriva ut för mycket av en medicin om man inte är säker på att det behövs.. inte för att jag tror att du ska missbruka den eller sälja den på svarta börsen...min gissning bara.
Ylva, ja, jag tror på det som Hassel70 säger. Det kan vara så att din läkare vill att du ska prova en kur Pergo och sen så får man se vad som händer. Jag fick recpet på Pergo på 3 gånger. Nu blev det ju så tråkigt att jag inte fick ägglossning eller mens. Så jag kan ju inte börja med Pergo igen.... den tar man ju på sin 5:e mens dag.... men men, ingen mens, ingen Pergo.
blodi75: Du berättar att du mått dåligt av Pergon. Det kanske blir bättre om du tar dom i samband med mat. Jag märkte att det blev bättre då. Men ioförsig..... med lite tur så var det kanske den sista Pergo kuren
nu när du har din 14:e dag på onsdag. Hoppas du ägglossar då och att plusset kommer!
Nu håller jag tummarna för er - Pergo är min nya husgud. Plussade idag på morgonen.
grattis hassel70! Gud så härligt! hur länge försökte ni? var det första kuren pergo?
grattis igen!
Majsan26: halloj och tack! Vi har försökt "allvarligt" i ungefär ett år, dvs med ÄLtest, utredningsstart i dec, blodprov under dubbelPergokur= jag har lite PCO men då släppte jag flera ägg så vi fick rött ljus, spolning av äggledare, kontroll av min sambo (ok)..Först riktiga enkeldosen Pergo+Ovitrell åt jag i mars och blev gravid på den. MA i vecka 5-6, men vi fick reda på det först i vecka 8-9 då vi var på U-ljud. Aptråkigt. Jag fick skrapa och det var första gången jag låg i en sjukhussäng..hm..tog någon månad innan cykeln kom i gång och sedan ville min Gyn. att vi skulle testa en cykel utan Pergo. Det blev två pga semester och sedan är vi här i aug! På cd 13 kollade jag ägg och hade ett på 19 mm. Ovitrellspruta samma kväll och det gjorde tydligen susen. Det känns helt super! MEN jag är ju inte helt avspänd än, vill gärna passera missfallstiden från förra gången..
tack och kämpa på!
hej hej o stor KRAM till +
Blev jätte glöad för eran skull..
Hur är det med er andra idag då??
Måste berätta idag har jag varit med på min kusins förlossning,
hon fick en liten pojke....