• snuffsan74

pergotime

hej hej

Börjar med pergotime imorg,
    undrar om någon kan svara mig hur det är?
    Om man förändras på humor el något,
    Börjar på min 5 mensdag, hur lång tid efter har jag som störst chans att bli gravid någon som vet?

• Svar på tråden pergotime
  • blondi75

Hassel70!!!!

Ett jättestort grattis!!! Jag har ju ungefärlig historik som daj. Ovitrelle o pergo i januari o ma i mars.. O nu e det mitt första försök med pergo o ovitrelle sen mitt ma. Jag hoppas att jag oxå får samma lycka som dig!!

Än en gång-ett jättegrattis till daj-jag håller tummarna att allt går bra denna gång!!!

kramar

• blondi75

Achwell! jag har intagit pergo med frukosten men det hjälpte ente!! men tack för tipset ändå..Men som du sa,hoppas jag ente behöver käka det mer!!

Snuffsan74!

jo här e det bra. Jag ska ju till min läkare på onsdag o kolla mina ägg.ser det då bra ut får jag min ovitrellespruta o sen e det bara att åka hem o mysa! Vet att förra gången jag tog min spruta så skulle vi ha sex på kvällen den dag jag tog sprutan samt kvällen efter!! Hur mår du då? ska du in på ngn undersökning innan din mens ?(som ju inte ska komma!!!!!!)

Kram :.)

• majsan26

tjejer! jag blev överstimulerad av enkelpergokur och vi kan inte göra inseminationen denna månad. Jag har tre foliklar , de sa att risken för trillingar är stor. Men vi har funderat fram och tillbaka och tänker ha sex ändå, ....är risken verkligen så stor??? Vad säger ni ?

• blondi75

Hejsan alla!

Iadg har jag varit o tagit en ovitrelle spruta hos min läkare. han gjorde ett ultraljud på mig oxå o jag hade två bra ägg- 19 o 25mm stora! (tror det var mm : / ). E ente så insatt ,jag e bara intresserad av att veta att det ser bra ut.

Jag frågade min läkare vad han trodde om mina chanser o han sa att det var stor chans att jag blev gravid nu då min första pergokur i januari tog. (även om det blev ma). så det vart ju positivt.. hoppas... Håll nu tummarna för mig tjejer!

Hur går det för er då? Hur ligger ni till i cykeln nu?

• Achwell

blondi75: Åh, vilka bra nyheter, stora ägg och läkaren tror att du har stor chans att bli gravid. En stor lycka-till kram!

Själv så händer det ingenting just nu. På måndag kommer läkaren tillbaka från semestern... så jag får väl ett brev lagom till slutet på nästa vecka, förhoppningsvis innehållande ett datum för återbesök.

majsan26: Oj! Trillingar... ja du.. det låter spännande

Hassel70: GRATTIS! Åh, så härligt! Lycka till nu!

• Hassel70

Phu..det är rena deckaren att läsa vad som händer här! Jag håller tummarna för er nu! I min mage sprakar och brakar det mest hela tiden. Jag tar alla "ljud" som goda tecken. Förra gången var tystnad ett dåligt tecken.
    *håller tummarna så knogarna vitnar för er*
    stor kram och tack igen för alla grattis1

4+0 veckor idag.

• blondi75

Hur går det för er tjejer? Jag har gosat nu som min läkare sa nu i äl tider.. Hoppas!!!

• blondi75

hejsan hoppsan! jag tycker att tiden går såååååå sakta! Vill att det ska gå två veckor jättesnabbt så att jag vet om pergon o sprutan hjälp!!! hur mår ni?

Hur går det för daj hassel70? Känner du daj gravid? e så glad o optimistisk när jag läser om att du blivit gravid. Det känns lite mer hoppfullt när man läser att det kan hända!!

Kram : )

• blondi75
    Föesöker göra smilys. ska nog öppna en tråd för det
  • Hassel70

Hej igen!
    Kan rapportera att ja, jag känner mig ordentligt gravid - det "pratar och sprakar" i nedre magen och bröstvårtorna står rakt ut och vill inte bli petade på. Mina skumma flytningar har gått över, så just nu är jag lugn. 4+4 är ju inte direkt långt gången, så jag lär väl få nippran fler gånger..
    Håller alla tummar för alla pergopinglor..

Svar på tråden pergotime