• Prinsen Liam

Omskärelse

Vad tycker ni om omskärelse på pojkar, ska man eller inte

• Svar på tråden Omskärelse
  • Hexx
    fatima skrev 2006-08-28 13:28:25 följande:
    Jsut nu pågår intensiv forkning,huruvida förhud för med sig så pass mycket bakterier in i kvinnas slida så att det i ett senare stadium orsakar cancer hos kvinnan.Guds profeter var omskurna,tex Moses ,Jesus och Muhammed.Detta gör qatt det för världens Judar och Muslimer och många kristna är en självklarhet. En barmhärtighet från Gud för att skydda oss.Sedan om forskningen kommer fram till att det skyddar kvinnan så är det ett plus och bekräftelse på att Guds ord vill oss väl.Dt är ju oerhört logiskt att kvinnans slida inte tål för mycket bakterier och virus för att man då skapar en miljö som kan ge upphov till cancer eller andra sjukdomar.Alla vet att under hudveck så växer bakterier i en snabb takt och det finns inget naturligt reningssystem under förhuden. Dvs edt finns inget sekret som i slidan som ständigt rensar.Därmed är det helt kogiskt att omskära pojkar.I många avseenden är Sverige ett U-land i vetenskapen om renlighet.Att vi muslimer tvättar oss fem gånger om dagen och dessutom sköljer undderlivet med vatten i stället för torrt papper är något alla i Sverige borde ta efter för att slippa smittspridningar och inödigt lidande som urinvägsinfektiooner som bara är ett exempel på dålig underlishugien orsakad av att bajsbakterier krypit upp i urinröret,vilket många gånger skulle undvikaas om vi slutade gnida oss med torrt papper och istället lät vatten rena underlivet.
    Okeeeeeeeeeeeeeeeej och att överdriven renlighet ledet till både uvi och svamp mm gäller inte muslimer? Tvättar sig 5 ggr om dagen! Jeeeeesus!
  • LRX

Jag ger mig in i getingboet: På vilket sätt är omskärelse en barmhärtighet från gud? (Jag menar om en omskure snopp är så mycket renligare, varför inte konstruera den så från början?) och varför sträcker sig inte denna barmhärtighet sig till alla varelser gud skapat (exempelvis tjurar eller galtar)?

• Hexx
    fatima skrev 2006-08-29 00:11:36 följande:
    Det spelar ingen roll hur fint grisrna lever eller hur bra foder de får,griskött innehåller en bindning i sitt protein som är svår för kroppen att bryta ner och har en föruttnelseprocess som är snabbare än både kossa o lamm.Försök inte slå i människor att griskött är bra,för det är det inte.
    Mjölk innehåller åxå en sammmansättning som är MYCKET svår för kroppen att bryta ner. Möerkertalet för mjölkallergi är stort, eftersom de flesta anser sig "ha känslig mage" och lever med det, ist för att utesluta mjölk.
    Ska du sluta med det nu?
  • K J N

"griskött innehåller en bindning i sitt protein som är svår för kroppen att bryta ner och har en föruttnelseprocess som är snabbare än både kossa o lamm."

Allting är mindre nyttigt än något annat om du bara vinklar saken åt rätt håll, se De Hex utmärkta utläggning om mjölk ovan.

• fatima

Jag tror att mjölk i alla tider har varit känt för att orsaka oroliga magar. MIn dotter är komjölksallergiker och jag tror at mjölk är något som magen kan tolerera någon gång i bland beroende på hur starkt immunförsvar man har.
    Det samma gäller givetvis gris,de starka överlever grisköttets belalstning och de svaga blir sjuka.

Men Gud ömmar även för de svaga och avråder oss från det som är skadligt som griskött ,alkohol o sex innan äktenskap.
    För i alla dessa tre exempel så är det nöstan alltid de svaga som går under det samma gäller ränta som också är förbjudet i islam.
    Ränta drabbar de svaga och de starka överlever.
    De kvinnor som har en familje eller ekonomi för att ta hand om ett barn som kommer till utanför äktenskap överlever medans de svaga som är ensamma o ingen familj har dör.

Så ömmar Gud för de svaga med en kärlek som för oss är svårbegriplig.

• fatima

Kjn så du håller med om att det är bättre att ge sitt barn lammkött?

• fatima

LRX,för Gud känner människans framtid och vill skydda sin skapelse på alla sätt o vis,därför finns det vägledning för den som vill vägledas.

De Hex,fem gånger tvagning innebär inte duschning med shampoo fem gånger.

Det innebär inte heller en liter rinnande vatten i underlivet utan en sköljning.
    Tycker du på allvar att torrt papper vid avföring är hugieniskt?

• LRX

fatima: Jag fattar inte svaret på min fråga

• K J N

Min son äter vad jag äter och det inkluderar både gris och nöt.

Lamm äter vi sällan.

I frågan om mjölk så är det normala att människan inte ska kunna dricka mjölk som vuxna men en mutation gör det ändå möjligt för oss som är födda i Norden att klara detta i större utsträckning än vad andra folkslag kan.

Därav traditionen att undvika möjig i mellanöstern och andra regioner där människan helt enkelt inte klarar av det på samma sätt.

Svar på tråden Omskärelse