Omskärelse
Vad tycker ni om omskärelse på pojkar, ska man eller inte
Vad tycker ni om omskärelse på pojkar, ska man eller inte
jag e ingen expert på området, men min sambo har haft detta inpå livet hela hans liv. Alla hans släktingar (dom e många) har blivit omskurna. Allas snoppar har läkt inom tre dagar och ingen har fått några problem varken då eller i vuxen ålder.
fatima- JA jag tycker papper är hygieniskt! Du är skitigare på dina händer än vad du är i arslet. Jag lovar. Sedan bestån människor av hela 3 kg bakterier. man ska INTE hålla på och tvätta sig hela tiden. Vi är aldeles för fixerade vid att allt ska vara rent nu för tiden.
helenagbg:
Hur vet du att de inte led som bebisar då? "ingen har fått problem varken då eller i vuxen ålder"
Det är alltså för att din sambo är omskuren som ni tänker omskära ert barn?
Sedan undrar jag varför trådstartaren Prinsen Liam inte har fällt en enda kommentar i denna tråd mer än trådstarten???
Microlys: i min sambos kulturarv så ligger det att man omskär sina barn. hans son på 4 år är inte omskuren så det e inte det att han tvingar på sitt arv på ngn annan.
jag har aldrig haft en bestämd åsikt gällande ämnet men dock alltid liberal.
jag vet itne hurvida dom led som bebisar, jag skrev bara vad han och jag pratat om. det kanske ingen kan veta.
Det behövs helt klart mer upplysning till människor i allmänhet om vad ingreppet innebär och att vi aktivt ser till att detta juridiskt sett jämnställs med all annan form av könsstympning.
Jag tycker inte att man ska göra det..bara tanken på att någon skulle skära i min lilla son är outhärdlig! Däremot så är min man omskuren, han är Amerikan och där hör det nästan till standarden. Detta är inget han lider över och har heller aldrig gjort det (så långt bak han minns i alla fall). Hans föräldrar säger att själva ingreppet gick super snabbt och att varken min man eller hans bror hade ont efteråt. Visst, det är svårt att fråga en bebis hur det käns men om han är glad och lycklig kan man väl anta att han inte lider av smärtor.
Microlys: Enligt min mans föräldrar så läkte det jätte snabbt. Det är ju själva skinnet man knipsar bort och själva sårkanterna "torkar ihop" nästan omedelbart. Sedan tar det ett par dagar innan själva skorpan faller av.
Haha..jag gillar verkligen ordet "själva"..