Omskärelse
Vad tycker ni om omskärelse på pojkar, ska man eller inte
Vad tycker ni om omskärelse på pojkar, ska man eller inte
det är en styggelse och borde vara straffbart.
jäkla talibaner.
hahaha, Fred ^^
Kul sagt, även om jag tror att vi kommer få en massa påhopp nu..
*suckar*
Många är de vansinniga beslut som har fattats med Freds motivation..
Direkt svar på ts.
Fördjävligt!
Att det får förekomma i moderna länder är helt barockt!
Omskärelse borde endast få ske på små barn av medicinska skäl och på vuxna som tagit ett moget beslut.
Man måste ju för sjutton ta terapisamtal(på seriösa kliniker) före vissa skönhetsoperationer i Sverige idag.
Men att stympa små barn...
hade den här diskussionen med en kille som jag hade ett förhållande med förut. Han är omskuren men inte troende muslim. Jag sa att om vi skulle få en son tillsammans så skulle han absolut INTE omskäras, medan han hävdade att han skulle vara tvungen till det. Jag tyckte inte några av hans argument höll. "det är ohygieniskt", typ. Eh va???? Jag skulle totalvägra omskära mitt barn. INGEN ska komma och skära i min lilla bebis snopp, det är en sak som är säker.
Han vägrade ge sig och vi kom överens om att helt enkelt inte skaffa barn :)
Just han hade som sagt inga religiösa skäl, men de som har det förstår jag mig itne heller på. VArför skulle denna stora fantastiska gud skapa mannen med liiite mer skinn än vad han egentligen tycker att de skulle ha?????????
Fred,du måste lägga till judar o krista i ditt utspel.
Oj fast jag glömda,i Sverige tror man ju att Islam är ensamt om omskärelse,slöja,kyskhet m.m.
Förövrigt är papper absolut inget bra alternativ då man varit på toa,fråga ett naturfolk,ett troende folk,ett kunningt folk eller vem som helst i världen och du kommer få svaret att det enda lämpliga att tvätta avföring o kiss med är vatten PUNGT
Allt annat är bara okunskap
Ni vet väl om att Jesus omskars på den åttonde dagen osm det står i bibeln,fast det kanske var länge sedan han var förebild i Sverige.
Må Gud låta han bli svenska folkets förebild återigen.för det är en välsignelse att ha en profet som förebild.
fatima - "Oj fast jag glömda,i Sverige tror man ju att Islam är ensamt om omskärelse,slöja,kyskhet m.m."
Tycker inte du ska klaga på andra när du själv är så trångsynt och drar hela svenska folket över en kam.
Ja, svenska är måhända inte så religiösa eller andliga och det kanske inte är så bra.
Men bättre är att svenska folket faktiskt bryr sig mycket om barnens rättigheter.
Synd bara att staten ska fortsätta dalta och inte förbjuder könsstympning.
Jag struntar totalt i bibeln och vilka trosriktingar som utövar stympning, det är lika vidirgt vem som än gör det på försvarslösa barn.
"Ni vet väl om att Jesus omskars på den åttonde dagen..."
Ja det är väl klart, han är ju född jude??