• Prinsen Liam

Omskärelse

Vad tycker ni om omskärelse på pojkar, ska man eller inte

• Svar på tråden Omskärelse
  • Hexx

mama08- För att det INTE är ok! Och de som tyckte det lyser med sin frånvaro, vilket jag tolkar som att deras argument är slut.

• Microlys

Aaliyah

Ja hudflikar som alla pojkar föds med... varför ta bort något som SKA finnas där? Är det andra saker på kroppen som du anser ska klippas bort kanske? Hmm lilltån har man ju egentligen inte så stor nytta av så... den kan man ju också ta bort i så fall...

• mama08

microlys:

det är ju sånna kommentarer som det du nyss skrev som gör att de inte orkar argumentera mera.

jag tyckte det var fel innan,innan jag satte in mig i bibelen och koranen.
    jag såg det mer som ett band man skapar med gud,inget hemskt och äckligt.

• mysan82

Låt varje individ bestämma över sina egna kropp.

• Ejnie

mama08,

koranen och bibeln må vara visdom på massor av sätt (för en del) men de är INTE medicinska uppslagsverk direkt...

• Microlys

Ja precis, Mysan82. Låt bli att omskära små bebisar alltså. Låt människor bestämma över sådant här själva när de blir myndiga. PUNKT slut.

• Aaliyah

Microlys; jag har inte uttryckt någon åsikt i frågan. Men jag tycker att det är viktigt att man inte blandar ihop frågan om omskärelse med frågan om kvinnlig könsstympning.

• Ejnie

aaliyah,

jag har hört det beskrivas som manlig könsstympning faktiskt...

• Farth Vader

Tror jag måste skriva lite igen! Jag har tidigare skrivit att jag är helt emot omskärelse, ingen skulle någonsin få skära i min son utan anledning..huga!! Min man däremot är omskuren, och nej, han är inte muslim bara en helt vanlig Amerikan. I USA hör det till vanligheten att omskära sina pojkar. Vi har pratat mycket om det här hemma och han tycker det är skit löjligt att jämföra det med kvinnlig könsstympning. Alla hans syskon och vänner är omskurna och ingen verkar ha några problem med "snorren". Hans föräldrar säger att själva ingreppet gick supersnabbt och att det helade ihop på ett par dagar. Mängden blod som diskuterades tidigare tycker jag är lite bakvänt, alla som rakar benen och har skurit sej vid hälsenan vet väl hur jäkla mycket det blöder- men inte tar det särskilt ont eller? Detta är inget försvar när det gäller omskärelse - som sagt så tycker jag också att det är helt onödigt! Tycker ändå att många överdriver det hela.

Svar på tråden Omskärelse